2013. április 22., hétfő

Csirkemáj meggymártással és burgonyalepénnyel

                                                                               
Hozzávalók:  csirkemáj, majoránna, zsálya, só, burgonya, liszt, tojás, olaj, meggybefőtt, citromhéj, fahéj, 1 dl tejföl.(mennyiséget nem írok , az elkészítésnél jelzem hogy kettőnknek mennyiből készítettem)
Elkészítése:  2 db csirkemájat  vettem amit kétfelé vágtam  és majoránnával megszórtam. 3 db krumplit megpucoltam és  nagy lyukú reszelőn lereszeltem  hozzáadtam elmorzsolva csipetnyi zsályát 1 ek. lisztet és 1 tojást felvertem annak a felét  és összekevertem. Forró olajba kanalaztam  kicsit ellapítottam és mindkét oldalát megsütöttem. Sütés után  sóztam. A májakat  közepes lángon kevés olajban  mindkét oldalát megsütöttem majd sóztam. A mártáshoz 1/2 üveg meggybefőttet  feltettem  tűzhelyre kicsi fahéjjal és darabka citromhéjával ízesítettem mikor már forrt akkor kavartam hozzá 1 dl tejföl és 1 ek. liszt keverékét  és összeforraltam./semmi cukrot nem tettem hozzá/
Ui:Nők lapja Konyha  áprilisi számából néztem ki , bár ott szedermártással készült, de így is nagyon finom volt.A férjuramnak is ízlett  ! 
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Czakó Mariann írta...

Nagyon guszta Évi, és finom lehet így együtt, nem is gondoltam volna! :)

trollanyu írta...

Érdekes lehet így gyümölccsel, nagyon tetszik, még nem ettem ilyet.

HajniZoli írta...

Vajon nálunk megennék az ilyen mártást? Én biztos igen, ki kell próbáljam:-)

Éva írta...

Czakó Mariann köszönöm!
trollanyu nagyon finom együtt!
HajniZoli érdemes kipróbálnod mert finom, legfeljebb Te eszed meg az egészet. Nekem ez nem gond megszoktam enni mert férjuram az ilyen mártásokat nem szereti, most is csípős szósszal ette inkább.