2019. január 9., szerda

Szilvalekváros fonat

Több receptjét is elkészítettem már eddig is Limarának mind nagyon finom volt bár volt rá példa nem egyszer hogy a formálás nálam  nem úgy sikerült de az íze mindig finom volt:)😋Most is mint általában fél adagból készítettem azt írom le :
Hozzávalók:25 dkg liszt, 1/2 mk. só, 1 evőkanál cukor, 1 felvert tojásnak a fele a tésztába a másik felével kentem, 1,5 dl langyos tej, 2,5 dkg olvasztott vaj, 1,3 dkg friss élesztő, szilvalekvár.
😊
Elkészítése: Kevés langyos tejbe tettem a cukrot és az élesztőt kiskanál lisztet elkevertem benne és hagytam felfutni. Kimért lisztbe tettem a felfutott élesztőt és a többi hozzávalót bedagasztottam a tésztát az olvasztott vajat a végén dolgoztam a tésztába letakarva 40' kelesztettem Enyhén lisztes deszkára borítottam 1/2 cm vastag 35x40 cm téglalapra  nyújtottam , a tészta keskenyebb felét tettem maga elé és  egy csíkba kanalaztam a lekvárt majd felhajtottam a tésztát annyira hogy eltakarja a lekvárt késsel elvágtam  óvatosan megsodortam kettéhajtottam és összefontam végét   majd sütőpapírral bélelt tepsibe raktam mikor elkészültem az egésszel akkor kentem meg a maradék felvert tojással és beszórtam szeletelt mandulával. Még bekapcsoltam a sütőt  180 C fokra  addig  kelt a tészta  ekkor betettem az előmelegített sütőbe és 25' sütöttem.😋
( Ebből a mennyiségből 3 nagyobb/mint a képen látható  és 3 kisebb lett)
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Lívia írta...

Ez a fonat csoda finom lehet és nagyon jól néz ki Imádom a kelt tésztákat, pláne a szilvalekvárosat.

Éva írta...

Lívia köszönöm. Kelt tészta és természetesen a szilvalekvár nekem is nyerő páros férjuram viszont csak frissen eszik belőle egy kicsit ezért is szoktam csak kis mennyiségből készíteni. A megmaradt megy a mélyhűtőbe és ha megkívánom csak felmelegítek egy darabot belőle:)