2019. május 10., péntek

Házi pilóta keksz

Szerettem volna már régebben is elkészíteni de valahogy elmaradt. Most nézelődés  közben találtam rá erre  a receptre ami már első olvasásra  megtetszett. Most is mint máskor fél adagból készítettem elsőre és ezt írom le:)😉

Hozzávalók: tésztához:17,5 dkg finomliszt,2,5 dkg  kukoricaliszt,12,5 dkg margarin, 7,5 dkg porcukor,  fél cs. vaníliacukor,1 tojássárgája, 1 ek. kakaópor, 1 mk. vanília kivonat, krémhez:7,5 dkg margarin, 1 ek. porcukor,fél dl  tejszín, 5 dkg étcsokoládé, kevés rumaroma

Elkészítése:Először a krémet készítettem el: gőz fölött összemelegítettem a krémhez felsorolt hozzávalókat majd félretettem hűlni. A tészta hozzávalóiból a kétféle lisztet, porcukrot, vanília cukrot összekevertem majd ezt a mennyiséget megfeleztem két edénybe tettem. A margarint és a tojássárgáját  is  feleztem így tettem külön külön az edénybe  ezután az egyik edénybe tettem a vanília kivonatot a másikba a kakaóport és mindkét tésztát külön külön összegyúrtam fóliába tettem és fél órára hűtőbe raktam.  Ezután a tésztákat kinyújtottam 3-4 mm vastagra és 5 cm átmérőjű kerek szaggatóval kiszaggattam mintát nyomtam rá. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és előmelegített sütőben 180 C fokon 10' sütöttem. Mikor kihűltek a tészták akkor a krémből tettem az egyik keksz közepére egy kis kanállal és egy másik kekszet rányomtam😋/ 20 db lett ebből a mennyiségből/
Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

De szépek, és még minta is van a tetejükön :-)

Éva írta...

Katalin köszi, és nagyon finom!

marisz57 írta...

Éva, ezek a kekszek tökéletesek!

Éva írta...

marisz57 köszi és ha kóstolnád hogy mennyire finom:)