2022. május 14., szombat

Pizzás háromszög

Hűtőben  tárolt apróságok felhasználásával egy jó kis vacsoránk lett 😉


Hozzávalók tésztához: 20 dkg finomliszt, 5 dkg rétesliszt, 1 dkg friss élesztő, 1 db tojás felverve fele a tésztába másik felével kentem a tésztát, csipet só, 1 dl tej,  1 evőkanál tejföl , 2,5 dkg olvasztott margarin, töltelék: kis darabka kolbász apróra vagdalva,  pizzás szószhoz:2-3 evőkanál ketchup + házi pizzás  fűszerkeverék+ 1 gerezd reszelt fokhagyma, reszelt sajt.

🌸

Elkészítése: Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt  kiskanál lisztet kevertem hozzá és hagytam felfutni. Kétféle lisztet és a sót összevegyítettem   a felfutott élesztővel és  a többi hozzávalóval bedagasztottam a tésztát és hagytam  letakarva duplájára kelni. Közben összekevertem a szósz hozzávalóit . A megkelt tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán  kinyújtottam  téglalap formára  megkentem a szósszal  rápakoltam a kolbászt  ezután megszórtam sajttal  majd feltekertem  . Késsel feldaraboltam háromszög formára és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol tojással megkentem és a maradék kevés sajtot rászórtam. Előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütés következett.😋

Jó étvágyat kívánok!

6 megjegyzés:

Verus írta...

Hasonló pizzás csodákat én is gyakran készítek vacsira a gyerekeknek! Nagyon jól néznek ki és biztos isteni finomak! :)

Katalin írta...

De finom vacsorátok volt, nagyon tetszik! Lehet hogy egyszer én is megpróbálkozok vele, mert ilyet még nem sütöttem! 😃

aranyos fodorka írta...

Én sem próbáltam hasonlót, de jól is néz ki, meg valahogy el tudom képzelni az "ízvilágát" :-)
Jó ötlet, köszönöm !

Éva írta...

Verus sokszor rácsodáltam már nálad hasonló finomságokra, köszönöm!
Katalin köszi, sok sikert váljon egészségetekre!
aranyos fodorka sok sikert, váljon egészségedre!

Okki írta...

Milyen jó választás a kelt tészta. :) Bármivel lehet tölteni, így végtelen ízben elkészíthető. Finom vacsorátok lehetett. :)

Éva írta...

Okki azért is szeretem a kelt tésztát lehet variálni többféle töltelékkel. Köszi finom volt és laktató!