2022. november 22., kedd

Sült hagymás házi vekni / Katalin blogjátékára !

Katalin blogjátékára "Mindennapi kenyerünk" szeretném még ezt a receptet elküldeni amit régebben készítettem !

Hozzávalók:

  • 20 dkg rétesliszt
  • 15 dkg. finomliszt
  •   2 fej vöröshagyma/ én csak 1 db  darabot használtam
  •   1 ek olaj
  • 1/2 cs.  instant élesztő
  •   1 tk só
  •   1,4 dl víz/ nekem többre  volt szükségem, ez dagasztásnál kiderül/
  •   1/2 mk cukor

Elkészítése: Először apróra feldaraboltam a hagymát amit megpirítottam. Edénybe öntöttem a kétféle lisztet hozzá a többi alapanyagot   a  pirított hagymával együtt  jól bedagasztottam. Letakarva kb.1 órát pihentettem. Ezután gyúrótáblára borítottam. ahol tenyeremmel jól lelapogattam  szögletes formára majd  mindkét hosszabbik oldalát a tészta közepére göngyöltem majd a tészta felső rövidebb oldalánál kezdve lefelé göngyöltem a tésztát . Ezután kezemmel gömbölyűre formáltam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem ahol késsel pár vágást csináltam  a tészta tetejére. Egy nagyobb tűzálló tállal ( nekem lábas volt) letakartam de előtte a lábast vízzel bespricceltem. 30'pihentettem közben előmelegítettem a sütőt. 220 fokon 40 ' sütöttem majd a lábast levettem és még 15' kellett ahhoz hogy ilyen szép színe legyen. Mikor a sütőből kivettem  akkor is vízzel lespricceltem. Csodás illata volt mikor sült és nagyon finom!

Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Köszi az újabb kenyeredet a játékra! Finom lehetett, gyönyörű! 😊

aranyos fodorka írta...

Nagyon jól néz ki.Én még hagymás kenyeret nem sütöttem, nálam a magos a "menő"...Talán ezt is kipróbálom egyszer.

Fáni írta...



Hú de gusztusos, jó lenne bele harapni :)

Éva írta...

Katalin köszi finom kenyér. Többet nem küldök remélem mások is játékos kedvükben vannak:-))
aranyos fodorka köszi, nagyon finom ez is ízlés dolga nálunk pedig a magvas kenyér a ritkább.
Fáni köszi!