2014. december 3., szerda

Szezámmagos foszlós perec

                                                                              
Hozzávalók: 1,5 dl tej, 1 dl víz, 2,5 dkg élesztő, 1 evőkanál kristálycukor, 50 dkg finomliszt, 1 kiskanál só, 10 dkg puha margarin, 1 db tojás , + 1 tojás a kenéshez, szórásra szezámmag.
Elkészítése: A tejhez öntöttem a vizet és meglangyosítottam bele tettem a cukrot és az élesztőt valamint 1 evőkanál lisztet. Langyos helyre tettem . Tálba öntöttem a lisztet hozzáadtam a sót és a puha margarinnal összemorzsoltam. A felfutott élesztőt  és a tojást beletettem  és jól összedolgoztam a tésztát. Letakarva hagytam hogy duplájára keljen meg. Ezután enyhén lisztes deszkára borítottam átgyúrtam és kézzel ellapogattam téglalap formára . A tésztából 2 cm széles csíkokat  vágtam amit rudakká formáltam  majd perecnek hajlítottam. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam  felvert tojással megkentem és szezámmaggal megszórtam  10' pihentettem. Előmelegített sütőbe pakoltam ahol 200 fokon 20' sütöttem. Nagyon finom !

2 megjegyzés:

Okki írta...

Milyen jól néznek ki a perecek! Szívesen elfogadnám tízóraira. ;)

Éva írta...

Okki köszi, ha szóltál volna félreteszek egyet-kettőt:-))