2018. augusztus 7., kedd

Kókuszos keksz

Jó pár éve hogy forgatom  ezt a szakácskönyvet mégis elkerülte figyelmemet ez a recept  egy sütés nélküli torta aminek az alapjához szükséges  kókuszos keksz  aminek  a receptje szintén szerepel  a könyvben. Tettem egy próbát  mivel szándékomban van majd elkészíteni később a tortát is😉
Hozzávalók: 25 dkg liszt, 12,5 dkg margarin, 5 dkg porcukor, 1 tojás sárgája, 1/2 cs vaníliás cukor, 1/2 cs szalalkáli, 5 dkg kókuszreszelék kb. 1 evőkanál tejföl.
Elkészítése:  Lisztet a margarinnal összemorzsoltam hozzátettem a kétféle cukrot, kókuszreszeléket, tojás sárgáját és a tejföllel elkevert szalalkálit. Összegyúrtam a tésztát  és enyhén lisztes gyúrótáblán kinyújtottam /inkább vékonyra mint vastagra mert sülés közben nő/ villával megszurkáltam és derelyevágóval feldaraboltam./ Különböző méretre sikerült de ez most nem volt fontos mivel darálni fogom később/ Zsírral kikentem a tepsit és belepakoltam a tésztát amit előmelegített sütőben 200 C fokon 10-13' alatt világosra sütöttem. Mikor kivettem a sütőből porcukorral szórtam meg😋
📎 Tortaalaphoz: ez a mennyiség ledarálva 10 dkg olvasztott vajjal  összegyúrva ami egy 20 cm átmérőjű torta formához elég!
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

teller-cake írta...

Már a keksz is jól néz ki, a torta lesz a hab a tortán? :-))

Éva írta...

teller-cake köszi, lehet hogy későbbre halasztom a tortát mert a keksz elfogyott sütni viszont most nincs kedvem!