2019. január 25., péntek

Puhi "Gasztroangyal"

A  műsorban látott vagy az írott formában talált  és  számomra vonzó recepteknél úgy  mint az "Ízőrzők" esetében  is  első  teendőm a recept hozzávalóinak csökkentése  ilyenkor vagy felezem vagy harmadolom a megadott mennyiséget:)

Hozzávalók: 30 dkg finomliszt, 3 evőkanál cukor, 1,5 dkg friss élesztő, csipet só, 10 dkg főtt áttört krumpli, kb. 2 dl langyos tej, diónyi olvasztott zsír a tésztába+ zsír a tészta kenéshez és tepsi kenéséhez is, bármilyen lekvár nálam most almalekvárral készült./ 10 db lett/
😊
Elkészítése: Élesztőt kevés langyos tejbe pici cukorral és liszttel hagytam felfutni. Enyhén sós vízben puhára főztem a megpucolt felkockázott krumplit, leszűrtem és villával összetörtem hagytam hűlni. Kimért liszthez tettem a kihűlt krumplit cukrot és csipet sót összeforgattam  közepébe öntöttem a felfutott élesztőt  és a maradék tejjel bedagasztottam a tésztát közben beledolgoztam a zsírt is. Letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes gyúrótáblán kinyújtottam ujjnyi vastagra megkentem a lekvárral és feltekertem ezután kétujjnyi vastagra  szeleteltem  és zsírral kikent tepsibe pakoltam egymástól kicsit távolabb. Tetejét olvasztott zsírral kentem meg  ezután előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sütöttem. Mikor kihűlt kevés porcukrot szórtam a tetejére.😋
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszták, szépen megkeltek :-) Finomak az ilyen kelt tészták, a krumplitól jó puhák maradnak, már ha nem fogynak el azonnal :-)...

Évi - Ízek és utazások írta...

Ez nagyon guszta! Szívesen megenném én is uzsira. :)

Timi írta...

Nagyon jól néznek ki! Én is mindig rakok krumplit a kelt tésztába, mert finomabb az íze és puhább a tészta!

Éva írta...

Katalin köszi nagyon finom puha, azért jutott belőle a mélyhűtőbe is :-))
Évi köszi!
Timi örülök hogy tetszik , sokszor tettem már én is krumplit kelt tésztába de talán hogy tojást sem kellett ebbe tenni még jobb lett!