2014. február 20., csütörtök

Paradicsomos süti

Ez most egy vendégposzt ! Szomszédasszonyom receptje  nagyon finom!
                                                                                   
Hozzávalók: tésztához: 11 ek. paradicsomlé, 11ek.olaj, 11 ek.kristálycukor, 40 dkg. liszt, 1 kávéskanál szódabikarbóna.krémhez: 6 púpozott evőkanál gríz, 1/2 liter tej, 20 dkg.vaj/ margarin, 8 ek. porcukor.
🍅
Elkészítése: tészta: A hozzávalókat egybe öntjük gyúrható tésztát kapunk, ha esetleg kemény paradicsomlével lazíthatjuk. 3 lapot sütünk tepsi hátán./hamar megsül/. krém:  grízt a tejjel felfőzzük, kihűtjük, a porcukrot a margarinnal kikeverjük majd a kihűlt grízzel összevegyítjük. A kihűlt  lapokat ezzel a krémmel megkenjük . A sütemény tetejét megszórjuk porcukorral.
Jó étvágyat!

19 megjegyzés:

Okki írta...

Éva, ha tudnád milyen rég tervezem megsütni ezt a sütit. Gyerekkoromba ettem utoljára, még nagynénim készítette, a recept is tőle van, hasonló ehhez. Most, hogy eszembe juttattad, azt hiszem Húsvétra megsütöm. :)
Guszta szeletkék! :)

Katalin írta...

Nagyon guszta! Még nem is hallottam ilyen sütiről :-)

marisz57 írta...

Már másutt is láttam, de most határoztatott el, hogy ez pedig kipróbálandó! :)

teller-cake írta...

Mi a szösz... én még erről nem hallottam! De mivel a paradicsom amúgy is harmonizál a cukorral, miért ne? Guszta! :)

Anikó írta...

Soha nem hallottam ilyen sütiről, de tetszik amúgy!:-)

Jámborné Budai Mónika írta...

Kipróbálós a recept és milyen szépek felszeletelve:))

HajniZoli írta...

Évente egyszer-kétszer szoktam sütni, nagyon fincsi. Még lánykoromban tanultam egy idős nénitől. Jók ezek a régi receptek!

Hankka írta...

Nagyon guszta szeletek! :) Eddig a grízes töltelékű sütik mindig bejöttek, biztosan nagyon finom ez a süti is! :)

Timi írta...

Milyen érdekes ötlet paradicsomot használni! Ki kell próbálni! :o))

Csilla írta...

Ez tényleg nagyon finom. Bár még nem sütöttem, de már kóstoltam. :)

Márti írta...

Ha Te tudnád milyen régóta keresem ezt a receptet! Egyszer ettem valahol,azóta is kerestem,köszi!!

Gabriella írta...

De érdekes...
Olyan szép szeletkéid vannak Éva.

Éva írta...

Okki örülök ha tudtam segíteni ezzel a recepttel. Nekem nagyon ízlett! Eddig én még ilyenről nem is hallottam.
Katalin köszi!
marisz57 remélem neked is fog ízleni!
teller-cake az hogy nem hallottál ilyenről nem vagy egyedül, mert én is most ismertem meg!
Anikó örülök hogy tetszik!
Jámborné Budai Mónika örülök hogy tetszik, köszi!
HajniZoli akkor neked nem újdonság.Lehet ezekből a régi receptekből tanulni.
Hankka örülök hogy tetszik, a grízes krém nekem is kedvencem!
Timi érdemes mert nagyon jó!
Csilla örülök hogy tapasztaltad milyen finom!
Márti örülök hogy rátaláltál nálam:)
Gbriella köszi!

Unknown írta...

Gyrek koram ota minden nagy unnepkor meg van sutve. Nsgyon finom.

Éva írta...

Unknown szerencsés vagy hogy régóta ismered, én csak most jöttem rá mennyire finom:)Köszi hogy mindezt megosztottad !

Unknown írta...

Erdélyben nagyon gyakran elkeszitetik.....a krémbe citromlé és reszelék is mehet,úgy még pikánsabb az íz hatas

Éva írta...

Unknown köszi hogy ezt megosztottad velünk. Szeretem a citrom ízét a sütikben biztos ez is nagyon finom !

Unknown írta...

Gyerek korom óta ismerem,évente 2x 3x kérik a lányok,annyival különbözik az én receptem,hogy szalikálit használok, (Marosvásárhelyi születésű vagyok).

Éva írta...

Unknown örülök hogy ismered a szalalkális tésztával talán még puhább lehet.