2011. július 13., szerda

Ananász befőtt / tökből/ téli napokra

Erre a receptemre  az" olvasóim  által leggyakrabban nézett" hívta fel a figyelmemet, mivel ezt a receptemet még a blogírásom kezdetén tettem fel. Valóban most van itt az ideje elkészíteni, jó gyenge tökből.
Amikor a gyerekeim kicsik voltak akkor készítettem utoljára  nagyon finom! Képpel  a befőttről sajnos nem tudok szolgálni.
                                                                         

Hozzávalók: 4 kg főzőtök, 3 l víz, 2 evőkanál cukor, 2 evőkanál 10 % ecet, 
A szirup hozzávalói:1 l víz, 1/2 kg. cukor  + 1 l ananász ízű szörp.
Elkészítése: A töknek a külső héját megpucolom majd  apró kockákra vágom. A vizes-cukros- ecetes vízben főni teszem fel. A forrástól számítva 10-15 percig főzöm, majd leszűröm és üvegbe teszem.
Ezután elkészítem a szirupot, amikor felfőtt a víz a cukorral leveszem  a tűzhelyről és beleöntöm az 1 l ananász ízű szörpöt.  Ezt ráöntöm az üvegekben lévő tökre, minden üveghez csipetnyi Na- benzoát teszek/szalicil is megfelel/. Lezárom és száraz dunsztba teszem, majd másnap a helyére pakolom.
Téli napokra!
📌Kipróbáltam  annyira átveszi az ananász izét a tök , hogy  teljesen olyan mintha igazi  ananász lenne!
(Természetesen ezt  a mennyiségét  is lehet csökkenteni vagy növelni.) Ha először készítek valamit akkor általában mindig fél adaggal kezdem, ha jó akkor jöhet az egész .

13 megjegyzés:

Bors and Pepper írta...

Ez nagyon érdekes! Micsoda ötlet?!

Névtelen írta...

De jó ötlet,ezt elkészítem! Hallottam ananász-tök lekvárról is,az is jó lehet.

Márti írta...

Szerintem én is kipróbálom, nagyon kreatív !

Csilla írta...

Finom! Én is kipróbáltam egy cukkinis- banános, ananászos változatot, isteni lett! Nem gondoltam volna, hogy a tök ilyen jól "alkalmazkodik". :)

Éva írta...

Bors and Pepper:próbáld ki nagyon finom!
Patricia: bátran próbált ki! Lekváros változatról nem hallottam!
Márti: csak rajta! Kiváncsi leszek majd a véleményetekre!
Csilla:Én csak tököt próbáltam ki, az sikerült !

Csilla írta...

Jaj, most olvasom, kihagytam, hogy én lekvárt, pontosabban dzsemet, csináltam belőle.

Okki írta...

Mi is szoktunk "hamis ananász kompótot" eltenni, csak mi citrom szeleteket is teszünk bele....nagyon finom!!!!

Juci írta...

Nagyon rég kb. tíz éve készítettem kompótot, nagyon szerettük.

Éva írta...

Okki: úgy is biztos nagyon finom!
Juci: kompótot még nem ettem, bár biztos az is finom, csak szerintem úgy nem érik össze annyira az ananász szörp és a tök.

Györgyi írta...

Micsoda ötlet !!! Még nem is hallottam ilyet! Egyszer kipróbálom :)

Unknown írta...

Kérdezni szeretném, hol lehet ananász szörpöt vásárolni? Előre is köszönöm.

Éva írta...

Unknown mostanában nem gyakran vásároltam ananász szörpöt, de szerintem minden nagyobb boltban ahol más ízesítésű szörp is van:) Akkor mikor én készítettem akkor is pár boltot férjuram felkeresett mire végül talált! Sok sikert!

ErikaSzí írta...

Sziasztok! Nézzétek pl. innen lehet rendelni. https://shop.poloskeiszorp.hu/