2024. szeptember 30., hétfő

Gyümölcstorta tésztája

Sok éven keresztül  sütöttem gyümölcstortát gyerekeink szerették  aminek a receptje itt  megtalálható. Most mégis váltottam  ennek  oka  az hogy nagyon szerettem volna  kedvenc tortáját elkészíteni    15 éves unokám születésnapjára  de  még soha nem jártam így nem sikerült a tésztája. Hogy mit rontottam el nem tudom de mérgemben kerestem   másik receptet  . Végül   Gizi  receptje alapján  készítettem el ami nagyon jó lett ezért megosztom veletek


Hozzávalók:  3 db tojás, 15 dkg liszt, 15 dkg porcukor, 1 tk. sütőpor, 3 evőkanál hideg víz, csipet só.

🌻

Elkészítése: Lisztet a sütőporral összekevertem. Tojásokat ketté vettem: fehérjét csipet sóval kemény habnak felvertem közben a vizet hozzátettem. A tojás sárgáját a cukorral jól kikevertem majd apránként hozzákevertem  a tojás fehérje felvert habját /ezt már fakanállal csináltam. Ezután  beleszitáltam a sütőporos lisztet is apránként és óvatosan összekevertem. A formát előzőleg zsírral kikentem és zsemlemorzsával beszórtam ebbe öntöttem bele a masszát. Előmelegített sütőben 180 C fokon 20' sütöttem. Kicsit hagytam a formában hűlni majd kifordítottam  a formából a tésztát. Nagyon könnyed piskóta jellegű lett már csak a díszítésre vár. A torta sikeres lett  ízlett mindenkinek.  Ezek után a jövőben ezt a tésztát fogom készíteni👌 

Sok sikert  a próbasütéshez !


Nincsenek megjegyzések: