2011. december 11., vasárnap

Kandírozott gyümölcshéj

Hozzávalók: 2 db narancs, 2 db citrom / ennyiből készítettem én , de lehet ettől több is/
🎄
Elkészítése: Alaposan megmostam a gyümölcsöket  a héját lepucoltam úgy hogy a belső fehér részből ne kerüljön bele. Ezután vékony csíkokra vágtam. Leöntöttem vízzel annyit hogy ellepje, feltettem főni.  Elég egy 5' főzni, majd leszűröm leöblítem  és újból felteszem főni . Ezt a műveletet 2x ismétlem meg.  A második után leöntöm a vizet és megmérem a gyümölcshéjat, a súlyának megfelelő mennyiségű cukrot szórok rá, majd ezt is felöntöm vízzel és most több ideig főzöm, addig még a gyümölcs héja egy kicsit áttetsző nem lesz, kb. 20'. Azután leszűröm és kristálycukrot tálkára öntök amiben egyenként a gyümölcs héjat megforgatom majd ráteszem egy nagy tálcára jó szellősen teszem egymástól  és ott  szárítom ki. Nekem 3 napig száradt. Ezután pakoltam üvegekbe és díszítettem.  

 Kellemes készülődést !
                                                                            

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

De jó ötlet! Lehet, hogy neki kéne látnom. :)

Adrienn írta...

Valami hasonlót, nagyon régen csináltam már, de jó, hogy eszembe juttattad, sőt a receptet sem kell keresgetnem!:)) Köszönöm!!

María írta...

Én is készülök rá pár napja, de még nem volt rá energiám.

Nagymamis írta...

Nagyon jó ötlet! Én is szeretek ilyen ajándékokat készíteni.

Csiperke írta...

Tényleg nagyon jó ötlet! Nagyon termékeny vagy ma...:))

Ibcsi írta...

Hát ez tényleg nagyon ötletes!!

nyanyus írta...

Ez nagyon jóóóó!Már gondoltam rá ,de elhessegettem,arra gondolva hogy tul bonyolult lehet.De olvasva ,meg fogom próbálni.

Éva írta...

Flóra:Próbáld meg nagyon fincsi!
Adrienn: Csináld meg !
Maria: Még van időd!
Nagymamis: Köszi!
Csiperke: Köszi! Ne gondold azt hogy ma csináltam mindent, azért csak most tettem közzé mert most hétvégén adtam oda a gyerekeknek!Mikulásra kapták!
Ibcsi: Köszi!
nyanyus: Próbáld ki nagyon könnyü és finom, majd meglátod!

Kati írta...

Egszer készítettem én is, azóta nem, jó, hogy eszembe jutattad:)

Éva írta...

Kati: Még elkészítheted!

Panna írta...

Lehet kipróbálom :) Csinálhatom mandarin héjból is? Most éppen az van itthon :D

Éva írta...

Panna: Szerintem igen !