2012. március 26., hétfő

Luci rétese

 Hozzávalók: jelen esetben: 1/2 cs. bolti leveles tészta, 15 dkg. darált mák, 5 dkg. porcukor, 1 db alma, reszelt citromhéj, 2 db babapiskóta , 1/2 dl tej.
🌷
Elkészítése: A tejben  a darált mákot és a cukrot felfőztem, hagytam kihűlni majd 1 db almát lereszeltem és  a mákhoz  adtam a reszelt citromhéjjal együtt. A tésztát kinyújtottam  langyos zsírral megkentem és a lereszelt babapiskótából rászórtam majd erre pakoltam a tölteléket  és végül  ráhajtottam a tésztát. Kivajazott tepsibe tettem tetejét tojással megkentem . Előmelegített sütőben 220 fokon 25' sütöttem majd porcukorral szórtam meg. /Ez most megint egy régi "Fakanál" újságból vett recept/
Jó étvágyat!
                                                                             

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

A mákos rétes!Nagyon finom,jó étvágyat hozzá!;-)
Egy történetet írok ha megengeded:
Csak annyira szeretem a mákos dolgokat,hogy pár éve a lányommal együltő helyünkben megettünk egy egész tepsi mákos pitét :-O

RaMary írta...

Mákos! Már is jó! A babapiskóta ötletét köszi, ki kell vele próbálnom (én nélküle szoktam csinálni...)Köszi!

Éva írta...

The E.Art:Köszi! Akkor valóban nagyon szeretitek, én is szeretem!
RaMary: Eddig én is úgy csináltam, de szerintem azért jó mert megköti a nedvességet, bár néha van hogy darát szórok a mák alá de így jobb.

Panna írta...

Finom lehet ez a rétes, mi elég ritkán készítünk rétest :(

Éva írta...

Panna: Nagyon finom!