2013. január 20., vasárnap

Vágott hamburgerzsemle + amivel töltöttük !

Alexa Christinek blogján megtetszett ez a zsemle  és "muszáj" volt elkészítenem! Nagyon finom!
Hozzávalók:  32 dkg. liszt,1 dkg élesztő, 1 dl tej, 1 dl. tejföl, 4 dkg. margarin, 1 db tojás, 1 ek. porcukor, 1 tk. só, 1 ek. olaj. Tetejére só, szezámmag.
😊
Elkészítése: az élesztőt kevés langyos cukros  tejben  megfuttattam, majd a liszthez öntöttem a többi hozzávalókkal együtt és alaposan bedagasztottam. Az olajat a legvégén dolgoztam a tésztába. Letakartam és hagytam kelni 50'. Ezután nyújtódeszkára borítottam átnyomkodtam és négyfelé vágtam. Egyenként megformáltam  sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam letakartam és még 40' hagytam  pihenni. Ezután késsel bevagdostam a tetejét  só és szezámmag keverékével megszórtam. Vizet spricceltem rá és előmelegített sütőbe tettem  /a tepsi alá edényben vizet tettem/ 200 fokon 25' sütöttem.(lehet hogy legközelebb erősebb  lángon fogom sütni ).
Töltelék hozzávalói és elkészítése:  Ezt a tölteléket  én állítottam össze: 30 dkg. darált hús, 2 cikk fokhagyma reszelve, 1 mk. őrölt bors, 1 mk. pirospaprika, só. Összegyúrtam és lapos pogácsákat formáltam amit zsírban megsütöttem  a zsemlék közé tettem  ezt a húspogácsát  vegyes savanyúságot  kevés sajttal  és kecsappal ízesítettem. Nagyon finom volt!  😋
Jó étvágyat!  

10 megjegyzés:

Nea írta...

Nagyon szépek lettek a zsemlék.Én is szemeztem velük Alexánál. Milyen jó lenne nekem ez most vacsorára.Na majd holnap.

Kati írta...

Csakis finom lehetett így házilag készítve:)

Édeskonyha írta...

Nagyon jól néz ki! Örülök, hogy megsütötted ezt a receptet mert én is kinéztem már magamnak és megerősítettél benne, hogy érdemes elkészíteni :)

Hankka írta...

Nagyon szép a zsömle is, és így, ezzel a töltelékkel teljesen tökéletes, nagyon finom lehetett! :)

HajniZoli írta...

Nézegettem én is Alexánál:-) nagyon szépek lettek! Látszik, hogy milyen puha.
Az ilyen töltött dolgok a kedvenceink közé tartoznak:-)

marisz57 írta...

Ügyes vagy Éva, szép zsemléket sütöttél! És finom töltelék került bele!
Hamm! Én is bekapnék egyet-kettőt belőle.

Éva írta...

Nea: Nagyon megkívántam én is mikor néztem a blogon. Szívesen küldtem volna kostolót neked csak nem tudtam a címedet?:-)
Kati : Nagyon jó volt!
Édeskonyha: Köszi!Próbáld ki mert nagyon finom!
hankka: Köszi!
HajniZoli: Köszi! Nagyon jó puha és finom!
marisz57: Köszi! Neked is adtam volna szívesen, csak máskor időben szóljál!:-)

MrsSame írta...

Nagyon guszták. Szívesen ettem volna belőle. Házi hamburgernél nincs finomabb.

Katalin írta...

Nagyon csábító lett a zsemléd, főleg így megtöltve!

Éva írta...

MrsSame: Köszi!Ha időben szóltál volna küldök!:-)
Katalin: Köszi finom is volt!