2014. augusztus 5., kedd

Spanyol briós

Limarától  hoztam ezt a receptet, fele mennyiségből készítettem  5 db lett ! Nagyon nagyon finom!
                                                                                  
Hozzávalók: /fél adaghoz /: 25 dkg. liszt, csipet só, 1 egész tojás, másfél evőkanál olaj, 1,2 dl langyos tej, 2 ek cukor, 1,2 dkg élesztő. töltelékhez: 4 dkg. olvasztott margarin, fahéjas porcukor. 
🌸
Elkészítése:  Az élesztőt kevés langyos tejbe morzsoltam  cukrot és lisztet tettem hozzá kissé hagytam felfutni. Ezután a többi hozzávalóval együtt jól bedagasztottam a tésztát és duplájára kelesztettem. Ezután deszkára borítottam ahol öt felé vettem amiből kis gombócokat formáltam letakarva 15' pihentettem.  A gombócokból ovális formákat nyújtottam amit megkentem olvasztott margarinnal és megszórtam a fahéjas porcukor keverékével és feltekertem. Mikor elkészültem az egésszel akkor az először feltekert tésztát  kicsit még meghúztam hogy hosszabb legyen és a tekerés nyílásának fent kell lenni úgy gömbölyítettem be majd a tészta végét kicsit ellapítva az egész tészta alá tettem. ( Ez így leírva lehet hogy kicsit bonyolult de nézzétek meg az említett blogon!) Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam a kész darabokat majd mikor elkészült az összes letakartam és még 30' pihentettem. Előmelegítettem a sütőt és nálam 200 fokon 20' sült. Nagyon finom könnyű, foszlós lett!😋
Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Gerdi írta...

De szép briósokat sütöttél! És még fahéjas is!

Vicuska írta...

A fahéjas ízesítést nagyon kedvelem, szép is, finom is ez a spanyol briós!

Csigabige írta...

Nagyon guszták lettek a briósaid! :)

Éva írta...

Gerdi köszi, tudod a fahéj nálam is fontos:-))
Vicuska nekem is kedvencem a fahéj, köszönöm!
Csigabige köszi!