2015. április 19., vasárnap

Tepertős leveles rúd

                                                                              

Hozzávalók:
35 dkg liszt
20 dkg tepertő
pici  cukor
kiskanál só
1 tojássárgája
2 dkg élesztő
sz.sz.tej
*
Elkészítése:(Tepertőkrém volt megmaradva azt használtam fel , mivel csupán 15 dkg volt ezért még 5 dkg zsírt tettem hozzá!) Ezt a krémet 10 dkg. liszttel összegyúrtam és tégla alakúra formáztam félretettem. A többi lisztből pici cukorral  édesített tejben megkelesztett élesztővel, sóval és a tojássárgájával  lágy tésztát dolgoztam össze. Egészen kevés tejet  kb. 1 dl volt amivel összeállítottam. Lisztezett deszkán kinyújtottam közepére helyeztem a lisztezett tepertőt és 1/4 órai pihenőkkel háromszor ismételtem meg a hajtogatást mint a vajastésztánál szoktuk. A tésztát  kinyújtottam  és most változtattam nem pogácsát készítettem hanem rudakat. A kinyújtott tésztát felvert tojással megkentem  volt egy kis sajtom gondoltam biztos nem fogja elrontani ezért beszórtam vele és rudaknak felvágtam a tésztát. Előmelegített sütőben 220 fokon 20' sütöttem. Nagyon finom !

Nincsenek megjegyzések: