2016. március 29., kedd

Egyszerű almás lepény

Lehet friss almával is készíteni én most az elmúlt évben eltett fahéjas almadzsemmel  készítettem !
                                                                          
Hozzávalók: 25 dkg liszt, 5 dkg margarin, 5 dkg cukor/nálam most 2 evőkanál xilit/, 1/2 cs sütőpor, teáskanál vaníliacukor, csipet só, 1 db tojás,  kb. 1 dl tejföl. Töltelék: alma, vagy lekvár. 
🌸
Elkészítése: A lisztet és a margarint összemorzsoltam majd a többi hozzávalót is beletéve tésztát gyúrtam belőle. Kétfelé vettem  egyenként kinyújtottam kb. 30x20 cm nagyságra  , alsó tésztát megkentem almalekvárral majd rátettem a másik lapot villával megszurkáltam és egy felvert tojással lekentem. Előmelegített sütőben 200 fokon 20 ' sütöttem, mikor kihűlt akkor vágtam fel és szórtam meg porcukorral.
Nagyon finom puha tésztája van !Természetesen nagyobb család  a hozzávalók mennyiségét duplázhatja.
(Ez a fajta dzsem  nagyon  finom , csak ajánlani tudom hogy ősszel próbáljátok ki!)
 Megkínálhatlak?

3 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon szeretjük az ilyen egyszerű, mégis finom süteményeket. Régen, az én gyerekkoromban húsvétkor, vagy ünnepek alkalmával is ilyesmik voltak inkább, mint a most megszokott krémes sütemények, torták. :)

teller-cake írta...

Igazán szívesen elfogadnék egy nagy szeletet... :-))

Vicuska írta...

Igen, köszönöm, én is kérek :)