2021. március 27., szombat

Tipp-topp almás🍎

 Egy régen forgatott szakácskönyvemben találtam ezt a receptet, amit  sajnálok hogy csak most  találtam rá 😉


Hozzávalók: 4 db tojás, 8 dkg vaj vagy margarin, 30 dkg cukor /soknak találtam csak 20 dkg  tettem, 10 evőkanál tej, 1 csomag sütőpor,  30 dkg liszt, kevés zsemlemorzsa, 2-3 db  alma, a tepsi kikenéséhez margarin és liszt, tetejére porcukor.

🍎

Elkészítése: A tojások sárgáját a cukorral és a margarinnal kikevertem majd hozzátettem a tejet és   sütőporos lisztet összekevertem. Végül a tojások fehérjét felvert habját kevertem a masszához. Közepes tepsit margarinnal kikentem liszttel beszórtam és a masszát beleöntöttem elegyengettem. Tetejére kevés zsemlemorzsát szórtam  és  ráraktam az előzőleg megpucolt vékony szeletekre vágott almát. Recept nem írta én viszont kevés őrölt fahéjat is szórtam  az almára. Előmelegített sütőben 180 C fokon 25'-ig sütöttem.  Kicsit hűlt a tészta  ezután felszeleteltem és porcukorral szórtam be😋

Jó étvágyat kívánok!

5 megjegyzés:

Gerdi írta...

Nagyon finom lehet, olyan jó pihe-puhának látszik. És pikk-pakk kész van ez a tipp-topp süti! :-) Fahéjat én is tennék rá. Almás sütire az szinte kötelező.

Katalin írta...

Finom hétvégi sütitek volt!

teller-cake írta...

Tényleg tipp-topp recept, jó hogy rátaláltál.

Éva írta...

Gerdi köszi, piskóta jellegű a tésztája!
Katalin köszi!
teller-cake én is örültem neki főleg hogy még sok alma sem kellett hozzá és nagyon finom!

Tiffanylda írta...

Ez a bizonyos egyszerű, de nagyszerű kategória. Köszi, máris mentettem!:)