2024. január 3., szerda

Bougatsa házi vaníliakrémmel

Pár héttel ezelőtt készítettem.  Lányom hozott egy csomag réteslapot amiből  2 lapot  gyorsan fel is használtam . A megmaradt 4 lap  felhasználásához   választottam  az itt talált   különleges tölteléket . Kisebb adagot készítettem azt írom le :


Hozzávalók: 4  db réteslap/bolti, töltelék: 4 dl tej, 8,5 dkg búzadara, 1  tk. vaníliakivonat, fél tk. őrölt fahéj, 2 db tojás, 3 evőkanál cukor,  fél narancs reszelt héja,  kb. 4 dkg margarin/olvasztva a tészta kenésére.

🌸

Elkészítése: A tejet a búzadarával feltettem főni, mikor besűrűsödött  levettem a tűzhelyről hagytam hűlni. Tálba összekevertem a tojást, cukrot, narancs reszelt héját, őrölt fahéjat és a kivonatot. Ezt a keveréket a langyosra hűlt grízhez kevertem és visszatettem a tűzhelyre ahol  összefőztem közben kevertem. Ezt a keveréket is langyosra hűtöttem. A tepsit olvasztott margarinnal kikentem egy réteslapot beletettem lekentem olvasztott  margarinnal  majd egy másik lapot tettem rá és ismét lekentem erre kanalaztam a tölteléket  elegyengettem és mivel nagyobb volt a réteslap mint a tepsi a lelogó részt ráhajtottam  a töltelékre és lekentem ezt is  Ezután tettem rá a harmadik lapot megkentem és végül a negyedik réteslappal beborítottam amit ismét lekentem majd a lelogó darabokat is ráhajtva   lekentem.  Éles késsel  a tészta tetején bejelöltem a szeleteket. Előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sült  Tetejét porcukorral szórtam be.😋 

Jó étvágyat kívánok !

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon finom, különleges édességgel búcsúztattad az óévet, és kezdted az újév bejegyzéseit! 🍀

Éva írta...

Katalin köszönöm, valóban finom volt de ezt jóval előbb készítettem!

aranyos fodorka írta...

Tele vagyok édességgel - egy kivételével csak azt kaptam az ünnepre. Ezt a réteslapot is ki lehetne talán próbálni valami zöldséges hússal... Gondolkodni fogok valami nem édes megoldáson....

Éva írta...

aranyos fodorka nálam az édes gyorsan elfogyott. Ezt régebben készítettem, de talán krumplis töltelékkel is készíthetnél egyszer már kipróbáltam és finom volt.

Éva írta...

aranyos fodorka megkerestem neked https://takarekoskonyha.blogspot.com/2012/02/burgonyas-retes.html

Gizi írta...

Nagyon finom rétest sütöttél, még nem is hallottam ilyen töltelékről.

Éva írta...

Gizi köszönöm , nekem is újdonság volt ez a krém de örülök hogy kipróbáltam mert finom.