2024. május 2., csütörtök

Túrós meggyes sütemény leveles tésztával

Kis adagból készítettem mivel  fél csomag túró volt a mélyhűtőben  amiből 7 db finomság lett!


Hozzávalók: 25 dkg  leveles tészta, töltelék:12,5 dkg túró, 2 evőkanál cukor, kevés  reszelt citromhéj,  1 teáskanál vaníliacukor, 1 db tojás aminek a felét tettem csak a töltelékbe a másik felével kentem a tésztát,  pár szem meggy/befőttből.
🌺
Elkészítése: Mivel fagyasztott volt a leveles tészta, hagytam  szobahőmérsékleten  puhulni majd kinyújtottam téglalap alakúra. Felszeleteltem hosszúkás darabokra  aminek a felső részét pár helyen középen  bevágtam. A töltelék  hozzávalóit összekevertem  és a feldarabolt tészta alsó részére kanalaztam a töltelékből  amire pár szem meggyet tettem. A tészta széleit  a tojással lekentem és a felső részét a töltelékre hajtottam majd villával körbe nyomogattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol lekentem tojással  ezután  előmelegített sütőben 200 C fokon 25 ' sütöttem. Még forrón megszórtam porcukorral😋
Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

De jól néznek ki, ezt most én is megenném 😋!

aranyos fodorka írta...

Szeretem és praktikusnak tartom (egy személyes háztartásban különösen) ezt a leveles tésztát. Sok minden készíthető belőle, a túrós is finom, de csináltam már maradék pörkölt ledarálásával "húsos" változatot is..

Gizi írta...

Megint nagyon finomat sütöttél kedves Éva! Váljék egészségedre. Én is szeretem a leveles tésztát, mert gyorsan elkészülnek vele a sütemények, és finom ropogósak.

Éva írta...

Katalin köszönöm !
aranyos fodorka nekem is ezért van gyakran mélyhűtőmben hogy gyorsan egyszerű finomságot lehet belőle készíteni!
Gizi köszönöm szépen!