2024. október 24., csütörtök

Klasszikus briós

Több fajta brióst sütöttem már de leginkább fahéjas változatát most ezt  az itt talált recept alapján készítettem  !

Hozzávalók:  25 dkg liszt,  1,5 dkg friss élesztő,  1  tojássárgája, 1 dl langyos tej, 1 csipet só, 5 dkg cukor, 5 dkg olvasztott margarin, tetejére: tojás, és  cukor

🍂

Elkészítése:  Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt kevés liszttel elkeverve hagytam felfutni. A kimért liszthez tettem a többi hozzávalót a már felfutott élesztővel együtt és bedagasztottam a tésztát a végén   tettem hozzá apránként az olvasztott margarint is. Bedagasztott tésztát letakarva hagytam duplájára  kelni. Ezután  enyhén lisztes gyúródeszkán  a tésztát átgyúrtam  és  6 felé vettem egyenként  hosszúkás   rúdba sodortam  majd  feltekertem  és a tészta végét a feltekert  alá tettem. Sütőpapírral bélelt tepsibe  pakoltam  ahol még 20' pihenés jött, ezután  lekentem kissé  elkevert tojással és beszórtam cukorral. Előmelegített sütőben 180 C fokon 25'-ig sütöttem😋 

Jó étvágyat kívánok !


1 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon finom lehet, akár reggelire egy bögre tejjel vagy kakaóval, de mindenképpen nagyon kiváló 😄.