2011. május 5., csütörtök

Üdítős sütemény

                                                                                 

Hozzávalók a tésztához: 6 tojás sárgája, 6 evőkanál porcukor, 1 dl étolaj, 4 evőkanál liszt, 2 evőkanál kakaópor, 1/2 csomag sütőpor, 6 tojás fehérje habnak.  krémhez:1 csomag margarin, 25 dkg. porcukor 25 dkg. túró, mázhoz:  7 dl Mirinda üdítő/ Fanta is jó/,  2 csomag vanília puding.

Elkészítése: tészta: a tojások sárgáját porcukrot,  étolajat, lisztet,kakaóport, sütőport jól kikevertem. A tojás fehérjét kemény habnak felvertem  és  óvatosan adagolva  a masszához kevertem. Zsírozott lisztezett tepsibe öntöttem. Előmelegített sütőben 200 fokon 15-20' alatt megsült .
 Krém: a  margarint,  porcukrot és a túrót jól kikeverem és a kihűlt tésztára egyenletesen elsimítottam.
Máz:  7 dl üdítőben megfőztem a 2 csomag vanília pudingot amikor kihűlt túros krémre egyenletesen elkentem.
Jó étvágyat!
                                                                               

10 megjegyzés:

Anazar írta...

Ezt én is ismerem, Fata-szelet néven. Könnyű, túrós, savanykás ;-)

Kati írta...

Ilyet mi is szoktunk készíteni, úgy is hívják nálunk, hogy Fanta-szelet. Nagyon szép lett a tied.

Monika írta...

Hm,de guszta!!!!!Köszönöm az ötletet!!!nagyon!:)

Éva írta...

Anazar:Valóban nagyon finom könnyü sütemény.
Kati: most kaptam a lányaimtól egy szakácskönyvet abban is Fanta-szelet,de nem egyezik meg a recept ezzel amit már vagy 15 éve hogy kaptam.
Mammka:örülök hogy benéztél hozzám, az ötletet pedig nagyon szívesen.

Mrita írta...

Nagyon guszta, csak úgy eteti magát.
Nagyon jó ötlet.

Adél írta...

Én is fanta szelet néven ismerem,készítettem is már,fotozva is van..sorára vár:)A reci ugyanez.

Éva írta...

Mrita,Aleda:örülök hogy tetszik és ismeritek ezt a sütit.

Ami írta...

Ez aztán nagyon guszta kis sütike, én Mirinda szelet néven ismerem.

Nagyon jó párosítás ez a csokis-túrós-narancsos verzió. Guszta guszta :)

Bianka írta...

Imádom, nagyon guszta lett
Én is mirindáskánt ismerem, bár Fantát használok hozzá :)

Éva írta...

Ami, Bianka:Érdekes, mert ezt a receptet kb.15 évvel ezelőtt kaptam egy munkatársnőmtől "üditő szelet"néven.Abba Mirinda volt írva hogy azzal csináljam.Most kaptam egy receptes könyvet abba Fantaszelet,de nem teljesen egyforma a két recept mert ott nem barna a sütemény alja. De a lényeg hogy nagyon finom!