2012. február 23., csütörtök

Mákos- vaníliás kifli

 Hozzávalók:/ fél adaghoz/:  1/2 cs vaníliás cukor, 7 dkg porcukor, 12,5 dkg margarin,  1 db felvert tojásnak a fele , 1 db narancs héja reszelve/ nem volt itthon narancs így citromhéját tettem bele/, 20 dkg finomliszt,
7 dkg darált mák, kisült  süteményre:+ 5 dkg. vaníliás porcukor, csokimáz.
🌺
Elkészítése: Előző este gyúrtam össze a hozzávalókat  fóliába téve hűtőbe tettem.
Másnap  a tésztát több részre vágtam  kb.4 felé és úgy formáztam egyenként majd felvagdaltam és kifli formákat próbáltam alakítani belőlük. Kizsírozott tepsibe pakoltam kb. 20' pihentettem. Közben a sütőt előmelegítettem  200 fokon  kb.20' alatt megsült. A sütemény fele mennyiségét még melegen a vaníliás porcukorban megforgattam. A másik fele mennyiséget mikor kihűlt a felmelegített csokoládéba mártogattam. Nagyon finom mutatós kis  sütemény lett!
Jó étvágyat kívánok !


                                                                        

8 megjegyzés:

Adél írta...

Valóban mutatós,jó kis vendégváró.Szeretem a mákos sütiket.

Kati írta...

Nagyon szépek lettek, biztos finomak is.

Juci írta...

Bizony, bizony ! Nagyon mutatósak!
Most éppen befalnék egy párat!

Éva írta...

Bianka, Aleda, Kati, Juci: Szívesen látlak benneteket gyertek jut mindenkinek még!

Mrita írta...

Nagyon guszták és finomak, nagyon ügyes vagy.

Gizi írta...

Nagyon mutatós kifliket sütöttél, és biztosan nagyon finom is volt.

Tündéri a kis unokád!!!

Liza írta...

Jól néznek ki, fincsi lehet - kedvencem a mákos süti!

Éva írta...

Mrita, Gizi, Liza: köszi