2012. május 19., szombat

Sonkás pirog

Hozzávalók: tészta: 25 dkg. liszt, 10 dkg. vaj, 1 db tojás 1 ek. tejföl, 3 ek. víz, pici só, töltelékhez: 10 dkg. sonka, 1 kisebb fej vöröshagyma, 2 ek. tejföl, mk. mustár, só, bors, 5 dkg. reszelt sajt.+1 tojás kenéshez.
Elkészítése:  a lisztben elmorzsoltam a vajat és hozzátettem a többi hozzávalót majd jól összegyúrtam  és  folpackba egy éjszakára hűtőbe tettem. Másnap lisztes deszkán  jó vékonyra kinyújtottam , derelyevágóval kockákra vágtam.A töltelékhez valókat sonkát hagymát jó apróra felvagdostam  és a többi hozzávalóval jól kikavartam. A kockákra felvágott  tészta közepébe halmoztam kiskanállal a töltelékből majd a tésztát megkentem felvert tojással a töltelék körül és összehajtottam villával körbe nyomkodtam a tésztát. Megkentem tojással és sütőpapírral kibélelt tepsibe pakoltam. Előmelegített sütőben  200 fokon 20' alatt megsült.
Több féle receptet láttam a neten ezt választottam ki, most csináltam először  nagyon finom .Legközelebb  lehet hogy más töltelékkel is kipróbálom. Tarkabablevest főztem  másodiknak pedig ezt ettük!                                                                        

12 megjegyzés:

Illéskrisz Konyhája írta...

De guszták! A maradék bablevesem mellé ide röpülhetne kettő kóstolónak! Mentem a receptjét, nagyon guszta!

Lilla írta...

Hmm, jó kis sörkorcsolya...:)

Éva írta...

Illéskrisz Konyhája: Köszi! Nekünk is bableves volt és nagyon finom volt utánna 1-2 db vagy 3!
Lilla:Te kis huncut, hogy mi jut eszedbe?:-)) Biztos hogy csúszna rá a sör az biztos csak én nem szeretem a sört.(férjuramnak viszont csúszott!:-))

Viki írta...

Kétszer is elolvastam a receptet. Jól látom, hogy se élesztő, se semmi olyan nincs benne, amitől kelne ?
Le is mentem, mert be van ütemezve egy fejtett bableves, s ahhoz bizony nagyon jól jönne.

Katalin írta...

Nagyon jól néznek ki, finom lehetett! Nekem is jól csúszott volna hozzá a sör :)

teller-cake írta...

Igazi második fogás egy tartalmas leves után! Mentettem!

Éva írta...

Viki: Nem kell hozzá semmi, nem kelt tészta! Nagyon finom! Éppen volt eszembe hogy még máshoz is jó lenne ez a tészta!
Katalin: Köszi!Bocsi de most nincs itthon!
teller-cake: Igen bableves után elég is volt ez!

Vicuska írta...

Bármivel töltve szeretem a pirogokat, ez sem lenne kivétel! :)

Éva írta...

Vicuska: Szerintem én is megfogom még csinálni más töltelékkel is, mert nagyon ízlett maga a tésztája is!

Vicuska írta...

Találsz nálam a blogon csirkés pirogot, azt készítem a leggyakrabban, de töltheted májjal, gombával, főtt tojás, zöldhagyma és főtt rizs keverékével, dinsztelt káposztával hallal, fűszerezett főtt törtkrumplival vagy főtt rizs és darált hús keverékével, ha több húsadagod van, akkor csak a fűszerezett, hagymás, fokhagymás husival, petrezselyemmel összekeverve stb.

Gabriella írta...

Nem győzöm írni a megjegyzéseket a sok finomságodhoz... Finom ez is nagyon! :P

Éva írta...

Vicuska: Biztos hogy kifogom még próbálni más töltelékkel is!Köszi!
Gabriella: Köszi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...