2012. augusztus 5., vasárnap

Diós torta

Hozzávalók:   A tésztája: a lúdláb  /leírom bár blogomban már szerepel/ 6 db tojás, 6 ek. cukor, 2 ek. víz, 5 ek. liszt, 1 marék darált dió, 1 cs. sütőpor.Krém: 20 dkg. porcukor, 1 dl tejszín, 1 cs vaníliás cukor, 10 dkg. darált dió, mk. rumaroma, 20 dkg. margarin. +díszítésnek  : egész diószemek pirítva aminek a receptjét itt találjátok!
Elkészítése: A tésztához a tojás sárgáját  a cukorral vízzel alaposan kikevertem. Ezután  hozzá adtam a darált diót és a sütőporos lisztet majd  kisebb adagokban hozzá tettem a felvert tojás fehérjét is . Kizsírozott lisztezett tortaformába öntöttem. Előmelegített sütőben  200 fokon 20' sütöttem. Mikor kihűlt kettévágtam és megtöltöttem a krémmel.Krém:  A porcukrot és vaníliás cukrot  kikevertem a tejszínnel majd  hozzátettem a darált diót rumaromát és az előzőleg jól kikavart margarint is  és alaposan összekevertem. A tésztát külsőleg is bekentem a krémmel majd rászórtam még darált diót. Elkészítettem a pirított egész  dió szemeket és azzal díszítettem  és  egy karamell virággal amit szintén készen vettem.
                                                                             

4 megjegyzés:

Jámborné Budai Mónika írta...

Jó kis recept,nagyon szép lett:))

Rosita Vargas írta...

Exquisita me encantó el puñado de nueces es irresistible,abrazos y abrazos.

Névtelen írta...

Nagyon szép lett!

Éva írta...

Jámborné Budai Mónika: Köszönöm!
Rosita Vargas: Köszönöm! Örülök hogy te is szereted!
Flóra: Köszönöm!