2012. október 16., kedd

Ma van a Kenyér Világnapja! Szendvicskenyér !

 Ezt a kenyeret Max blogjából  választottam.  A kenyér nagyon finom csak nem tudom hogy miért nem lett sötétebb a színe? Sütni még tovább is sütöttem mint a megadott idő!
 Hozzávalók: Kovász:. amit előző nap  készítettem elő:  3 dl langyos víz, 27 dkg. rétesliszt, 0,5 dkg. élesztő ezt összekevertem majd lefedve hagytam másnapig.  Ezen kívül   2,2 dl langyos víz, 45 dkg. liszt, 1 dkg. élesztő, 1 tk. só.
😉
Elkészítése: A kovászt beleöntöttem a dagasztótálba  erre morzsoltam rá  az élesztőt öntöttem hozzá a vizet és tettem bele a sót ezt  elkevertem majd a lisztet hozzátéve alaposan bedagasztottam. Ez elég lágy tészta. Olajos kézzel körbekentem a tésztát majd hagytam 1 órát pihenni. Lisztezett deszkára borítottam és kétfelé vettem/nekem két egyforma ehhez használt sütőformám nincs ezért lett az egyik kisebb/ hosszúkásra formáltam majd a sütőformába tettem sütőpapírt és ebbe helyeztem bele a tésztát. Letakarva még 30' kelesztettem.Ezután a kenyeret  késsel bevagdostam vizes kézzel a tetejét átsimítottam. Sütőt előmelegítettem alsó részére egy edényben vizet tettem be. Forró sütőbe tettem a tepsit 20' így sütöttem a kenyeret  majd csökkentettem  200 fokra és még 40' sütöttem. Láttam hogy elég fakó a színe ezért még 10' bent hagytam. Mikor kivettem a sütőből lespricceltem vízzel.
                                                               
                                                                           Jó étvágyat !

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Gyönyörűek!!!

Éva írta...

Katalin: Köszi! Elég fakó lett, de nagyon finom szellős kenyérke!

marisz57 írta...

Éva, az enyém meg az egyik nagyon sötét lett. De attól finomak ám, nem minden a külcsín.

Max Gastro írta...

Próbáld meg végig egy hőfokon sütni, hátha megpirul, de szerintem nagyon szép lett!

Éva írta...

marisz57:Ez valóban így igaz, mert az íze a lényeg! Köszi a biztatást!
Max Gastro: Üdvözöllek! Köszi ez jó ötlet legközelebb megpróbálom majd!