2012. november 9., péntek

Téli fagyi

                                                                                   
Hozzávalók: 6 db tölcsérhez: 3 dkg. margarin, 3 dkg. liszt, 3 dkg. porcukor 1 db tojásfehérje,  töltelékhez: 2 dl. habtejszín 8 dkg. étcsokoládé.
Elkészítése: A tölcsér elkészítéséhez  a margarint megmelegítettem majd hagytam kicsit hűlni, ezután tettem hozzá a tojásfehérjét , lisztet és a cukrot. Ezt jó alaposan kikevertem. Sütőpapírra rajzoltam  kb. 10 cm.átm. köröket  kanállal  mindegyik közepébe tettem a masszából és elkentem  kb. 1 mm. vastagra. Előmelegített sütőben  180 fokon sütöttem  rövid ideig  mikor a széle kezdett barnulni akkor vettem ki ez kb. 8' volt. vastagpapírból összehajtottam egy tölcsért majd alufóliával bevontam és még melegen erre hajtottam rá a tésztát. Gyors mozdulatokkal csináltam mert hamar kihűl a tészta és akkor már nem lehet hajtani.(A másik dolog amiért gyorsan csináltam igen meleg még ekkor a tészta!) A krémhez a tejszínt felvertem  közepes keménységűre majd 5 dkg. csokoládét gőz fölött felolvasztottam és a tejszínhez adtam és addig vertem még krémes állaga nem lett. Ekkor tölcsérekbe kanalaztam majd  kb. 3 dkg. csokit  gőz fölött felolvasztottam és a krém  tetejét ezzel vontam be.
Ui:Nagyon finom, de talán legközelebb kész tölcsérbe fogom ezt a tölteléket  tölteni ! 
                                    Jó étvágyat!                                 

18 megjegyzés:

Anikó írta...

Ezt örömmel adnám a gyerekeknek!:-))))
A bolti szót sem érdemel.:-(

Névtelen írta...

Nagyon jó ötlet!:)

Kati írta...

Ilyet régebb mi is szoktunk sütni, nálunk kála a neve, és a tepsi hátán sütjük, kézzel csavarjuk fel:) Fennt is van a blogon:)

Édeskonyha írta...

Szeretném! Mindig oda voltam a téli fagyiért és ez nincs tele minden micsodával. Csodás. Mellesleg roppant guszta is. Nagyon kreatív vagy :)

Szera írta...

Az uram kedvence! Köszönöm! Szép hétvégét! :)

Petra írta...

Igazán mutatósak, és végre egy szuper recept! Köszi. :)

Emi írta...

Nagyon ötletes ez a téli fagyi! Az ostya ötlete is tetszik. Szívesen elnyalogatnék belőle 1-2t:)

Hankka írta...

Nagyon tetszik, főleg a házi készítésű tölcsér! :)

HajniZoli írta...

Munkás a tölcsér, de nagyon fincsi lehet ezzel a krémmel! :-)

Tiffanylda írta...

Épp a napokban olvastam, hogy a télfagyi dugig van egészségtelen anyagokkal. A legjobbkor tetted fel! Mehetne a Fb-ra! kipróbálom, az biztos!

Nea írta...

Gyerekként nagyon szerettem a téli fagyit. Azóta nem is ettem ilyet, de jó, hogy felraktad a receptjét. Szerintem nagyon jól mutat ebben a házi tölcsérben. Nagyon ügyes vagy.

Rosita Vargas írta...

Se ve muy rico una tentación...ya veo que estas adelantando la navidad bravo...saludos y abrazos.

Adél írta...

Guszták ezek a tölcsérek és biztos finomak is!

Éva írta...

Anikó: Biztos hogy ízlene a gyerkőcöknek!
Flóra: Köszi!
Kati: Ha már készítettél ilyet akkor tudod milyen formázni? Meleg!
Édeskonyha: Nagyon finom a krémje is.Köszi!
Szera: Akkor kedveskedjél egy kicsit és készítsd el! Köszi szép hétvégét nektek is!
Petra: Köszi!
Emi: Köszi! Finom kívánli már sajnos nem tudlak hamar elfogyott!
hankka: Köszi!
Tiffanylda: Nektek sok kell belőle az unokáknak így valami kesztyűvel próbáld csinálni és jó ha besegít valaki mert elég hamar kihűl a tészta és már akkor nem tudod tekerni!
Nea: Nagyon szerettem én is, mostanában nem is láttam boltban.Biztos hogy van csak nem kerestem. Köszi!
Rosita Vargas:Köszi, igen már nagyon bennem van a karácsonyi készülődési láz!
Aleda: Köszi,igen finom a krémmel együtt nagyon jó.

RaMary írta...

Juj de jól néz ki! Biztosan nagyon finom is volt! Szuper!!!

Éva írta...

RaMary: Köszi! Ahogy mondod nagyon finom volt!

marisz57 írta...

Éva, nagyon ügyes vagy! Egyszer talán én is sort kerítek rá.

Éva írta...

marisz57: Köszi! Próbáld ki mert finom nagyon!