2012. december 22., szombat

Almás kenyér *

                                                                                    
Hozzávalók:  12,5 dkg. margarin, 6 dkg. cukor, 2 db. tojás,  +1 tojás fehérje, 15 dkg. liszt, csipet sütőpor, 1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék, 25 dkg. reszelt alma /ez kb. 2 db.alma/, 10 dkg. mazsola, 10 dkg. durvára vágott dió, és étcsoki a tetejére.( mazsolát most csak 5 dkg. tettem  bele és egy szelet birsalma sajtot apróra vagdalva)
Elkészítése:  A margarint kicsit  felolvasztottam és hozzáadtam a cukrot és a tojássárgáját majd habosra kevertem. A lisztet összekevertem a sütőporral, kevés sóval és a mézes fűszerkeverékkel, majd a tojásos masszához tettem.A  reszelt almához hozzákevertem  a mazsolát és a diót, végül ezt is a tésztához adtam.  A tojásfehérjéket habbá vertem, amit nagyon óvatosan a masszába kevertem.
Kivajazott kilisztezett gyümölcskenyérformába öntöttem és  előmelegített sütőben 200  fokon   25'sütöttem.  Tűpróbával meglehet nézni hogy a közepe is átsült -e?
 Hagytam kihűlni, majd kiborítottam  a formából és csokiöntettel és egész diódarabokkal díszítettem.
                                                                         ****
Szeretettel köszöntelek :VR Júlia, Iceflower, Andi és Iren   blogom új olvasói !
                                                                              

2 megjegyzés:

m.k. írta...

kösz, viszem és csinálom, épp ilyesmit kerestem!

Éva írta...

m.k.: Örülök hogy segíthettem! Nagyon finom már megkóstoltam!:-))