2012. december 1., szombat

Sajtos bagett

Fontos hogy elmondjam hogy   reklámot nézni nem nagyon szeretek, de úgy látszik mégis hatással van rám?:-)) Napok óta látom egyik  nagy boltnak a reklámját a sajtos bagett csak 89 Ft.  Annyira megkívántam , azt tudtam hogy ha itthon készítem akkor biztos hogy olcsóbb és talán még az íze is van olyan mint amit reklámoznak! Receptet  interneten nézelődve, de aztán saját fejem után  variálva  állítottam össze!
 Hozzávalók: 30 dkg. liszt, 1,5 dkg. élesztő, kb. 8 dkg. reszelt sajt, 4 ek. olaj, 1 mk. só, 1 mk. cukor, 1,5 dl langyos tej, 1 dl langyos víz, kenéshez 1 db. tojás sárgája, szezámmag.
😊
Elkészítése: Az élesztőt cukorral, 1 tk. liszttel és   kb. 1/2 dl. langyos tejjel elkevertem .Lisztet tálba öntöttem majd a megkelt élesztőt és a többi hozzávalóval alaposan bedagasztottam. 20' hagytam pihenni a tésztát. Enyhén lisztes gyúrótáblára kiborítva a tésztát  átgyúrtam és 5 felé vágtam  majd egyenként kinyújtottam kb. 20x15 cm téglalapra  közepébe csíkszerűen szórtam a reszelt sajtot majd felgöngyöltem mint a bejglit. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam  egymástól kicsit távolabb  tetejét bevagdostam ekkor langyos vízzel átkentem majd hagytam 30'  pihenni.  Ezután a tojás sárgájához  1 ek langyos vizet tettem majd ezzel kentem át és  szezámmagot szórtam  némelyikre. Előmelegített sütőben 200 fokon 30' sütöttem. Nagyon finom puha a teteje az alja viszont ropog!  😋
                     Jó étvágyat!                                             

14 megjegyzés:

fuat gencal írta...

Merhabalar, ne kadar güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

mandala írta...

Nagyon fincsi lehet, nalunk egy pizza rekalam megy en aszt csinaltam.

mandala írta...

Eva, nagyon tetsik a teli kep ami fent van hogy csinaltad, hogy irtad ra ablog nevet, koszonom !

Gerdi írta...

És még a boltba sem kell elmenni:-)
Nagyon jól néznek ki, én is neki kéne álljak újból hasonlókat sütögetni.

Éva írta...

Fuat Gencal: Üdvözöllek! Köszönöm szépen, nagyon finom ez a bagett!
Mandala: Köszi, a pizzát is szeretjük! Mandala itt az oldalsó sávban ahol köszönöm a blogfejlécemet Juditnak, Ő csinálta nyugodtan megkérheted segíteni fog biztos neked!
Gerdi: Látod még kényelmes is a dolog ha sütöm és nem megyek boltja.:-)) Gondolom neked többet kéne csinálni annyira nem érsz rá mint esetleg én.

HajniZoli írta...

Nagyon szép bagetteket sütöttél! Dobhatnál vacsira egyet legalább:-)

Blogkonyha írta...

Ez biztos finomabb, mint az a bizonyos bolti... Nagyon guszták! Vasárnap reggelire jól jönne. :o)

Katalin írta...

De szép kis kenyérkék, nagyon jól néznek ki :) Fincsi lehet :)

Édeskonyha írta...

Csodaszépek!

Hankka írta...

Nagyon jól néz ki, biztos vagyok benne, hogy nemcsak az ára, de az íze is sokkal jobb, mint bolti társának! :)

Nagymamis írta...

Egy újabb kipróbálásra váró recept! Nem lehet ellenállni! Nagyon ügyes vagy Éva!

mandala írta...

Koszonom szepen !!!

Unknown írta...

Tarifleriniz çok güzel.

Éva írta...

Illéskrisz Konyhája:Nagyon finom még van egy darab belőle. Látod ha közelebb laknál szívesen megkínáltalak volna!
Katalin: Finomak voltak! Köszi!
Édeskonyha: Köszi!
Nagymamis: Örülök ha tetszik! Köszi! Egészségetekre!
mandala: Szívesen!
Jámborné udai Mónika: Köszi!
kivircik bayan/Fatos: Üdvözöllek! Köszönöm!