2013. február 12., kedd

Cseh fánk( tarkedli)

                                                                                    
Hozzávalók:  20 dkg liszt,
                        1 dkg élesztő,
                        1 db tojás,
                         2,5 dl tej,
                        5 dkg cukor, olaj vagy zsír a kisütéshez, ízesítéshez: lekvár
Elkészítése: a lisztet egy edénybe öntöttem, közepébe mélyedést csináltam, ebbe öntöttem  1 dl langyos tejet, hozzámorzsoltam az élesztőt, 2 dkg cukorral és kissé megkelesztettem. A kovászhoz kevertem  1 db tojássárgáját, a sót a többi tejet és az egészet fakanállal kb. 10-15 percig jól felvertem. Egész lágy  lesz a tészta. 1/4 órát pihentettem. Ezután hozzákevertem a 1 db tojásfehérjének felvert habját, azzal még néhány percig kelesztettem.  Tarkedli sütőben ( vagy tükörtojás sütőben) pici  olajat forrósítottam és olajba mártott  evőkanállal a tésztából a formába kanalaztam,  lassú tűzön - hogy a közepe is átsüljön- mindkét oldalát megsütöttem.Cukorral meghintve, lekvárral, melegen tálaltam.
Jó étvágyat kívánok !

3 megjegyzés:

Lívia írta...

Hát ez csuda jó, de régen ettem pedig szeretem. Na majd sort kerítek rá.

Éva írta...

Lívia: Köszi! Látod, látod elfelejtkezel erről a finomságról?:-)

Ditti írta...

Jajj de guszta! Úgy megkívántam, ezer éve ettem, pedig milyen egyszerű elkészíteni...Be kéne szereznem egy tarkedli sütőt. :)