2013. február 9., szombat

Naan kenyér /lepénykenyér/

 Hozzávalók: 30 dkg. liszt, mk. só, mk. cukor, 1 dl langyos tej, 1/2 mk. sütőpor, 2,5 dkg. élesztő, 2 ek. joghurt, kenegetésre  2 ek. olaj.
😉
Elkészítése:  A langyos tejbe tettem a cukrot és az elmorzsolt élesztőt. A liszt közepébe mélyedést csináltam amibe szórtam a sót, sütőpor  és  hozzáöntöttem a kissé megkelt élesztős tejet valamint a joghurtot. Jól összedolgoztam a tésztát   olajos kézzel lekentem  és letakarva hagytam 1/2 órát pihenni. Ezután megint átgyúrtam és ismét lekentem olajjal majd 1/2 órát pihentettem.   Az idő letelte után  ismét csak átgyúrtam és négyfelé vágtam  egyenként   megformáltam kinyújtottam kerek formára  teflon edényt közben feltettem forrósodni   egyenként beletettem a tésztát  és mindkét oldalát  megsütöttem. Nagyon finom, egy kis tojásos lecsót csináltam/ télire eltett üveges lecsóból/  azzal ettük!
Ui: Már készítettem előzőleg is, most a Nők Lapja Konyhája c. újságban láttam meg, természetesen a mennyiséget a mi fogyasztási szokásunknak megfelelően leredukáltam! / Ott nem lecsóval volt !:-)
                                   Jó étvágyat kívánok !                                     

9 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Nagyon guszta. Én is tervezem, hogy valamikor elkészítem. :)

Györgyi írta...

Ezt a kenyeret mi is nagyon szeretjük:) Milyen jó ötlet a lecsó hozzá!

Névtelen írta...

Milyen egyszerűen finom étel!És sok mindent lehet rá púpozni;-)))Ugye?

Katalin írta...

Finom lehetett a lecsóval! Nagyon mutatós kis lepények lettek :)

Édeskonyha írta...

Nagyon gusztusos. Már én is tervezem egy ideje a naan kenyér készítést.

Zita írta...

Lecsóval is jó kis fúziós konyha. :-) Mi chili con carne-hoz is majdnem mindig naant eszünk. :-)

HajniZoli írta...

Azt hiszem holnap vacsorára be is dobom. Sokszor olvastam, de még nem kóstoltuk. Guszta nálad!

gionetta írta...

Sosem készítettem még, de lehet neki kellene fognom. Nem is bonyolult. :-))

Éva írta...

Évi: Köszi! Próbáld ki mert nagyon jó!
Kovács Janka: Örülök hogy Te is ismered, akkor tudod milyen finom? Valami más tunkolnivalót is kitalálhattam volna de ez volt éppen!
Emőke : Köszi! Szerintem bármilyen mártogatóssal nagyon finom lehet.
Katalin: Finom volt nagyon, előzőleg amit csináltam abban élesztő nem volt bár az is ízlett de ez finom puha.
Édeskonyha:Köszi! Csak azt tudom mondani hogy próbáld ki mert finom!
Zita: Üdvözöllek! Köszi!
HajniZoli: Remélem fog ízleni a családodnak? Egészségetekre!
gionetta: Nem bonyolult és finom! Amilyen szép kenyereket meg péksütiket csinálsz ez már "gyerekjáték" számodra!