2014. március 30., vasárnap

Duplán citromos 🍋 sütemény

                                                                                   
Hozzávalók: tésztához: 4 tojás, 23 dkg kristálycukor, 1 nagy citrom leve és reszelt héja, 8 dkg margarin, 1 csomag sütőpor, 12 dkg. finomliszt, tepsi kikenéséhez: 2 dkg margarin , liszt, a mázhoz: 12 dkg. porcukor, 3 evőkanál citromlé. 
🍋
Elkészítése: A tojássárgáját a cukorral fehéredésig kevertem. A jól megmosott citrom héját belereszeltem és a levét is hozzátettem. Felolvasztottam a margarint és langyosan belecsurgattam majd a sütőporos lisztet tettem hozzá amivel összekevertem szintén és legvégül a tojásfehérje kemény habját forgattam óvatosan a masszához.  Kis méretű tepsit margarinnal kikentem beszórtam liszttel és ebbe öntöttem a citromos masszát. Előmelegített sütőben 180 fokon 25' sütöttem. Mikor teljesen kihűlt a tészta  akkor öntöttem rá a citrommázat.( A citromlét és porcukrot  addig kevertem még teljesen fel nem oldódott!) Mikor már a máz is megdermedt akkor szeleteltem vékony citromszelettel díszítettem.
Ui: Ha szereted a citrom ízesítésű süteményeket feltétlen próbáld ki mert nagyon finom ! 
Jó étvágyat kívánok !

8 megjegyzés:

Katalin írta...

Jaj de szeretem a citromos dolgokat :-) Ez is nagyon finom lehet!

Seffer Lilla írta...

Hmm, nagyon guszta, rákívántam én is a citromosra :)

Névtelen írta...

Nem nagyon illik ilyet írni,de sajnálom:csorog a nyálam:-)Nagyon kívánatos a süteményed,Évikém!
Pihenős vasárnapot kívánok,puszi!

Györgyi írta...

Ez az egyik kedvenc sütink, gyakran készül, mert isteni. Nagyon jól néz ki :)

Vicuska írta...

A citromos ízeket kedvelem, köszi az ötletet :)

Éva írta...

Katalin örülök hogy szereted, akkor ezt egyszer próbáld ki mert nagyon ízlene!
Lilla Seffer köszi,akkor gyorsan csináljál egy kis paleos citromost:-))
Emőke vigyázzál a billentyűzetre:-))Köszönöm!
janka kovács ezután én is gyakrabban fogom sütni az biztos!
Vicuska örülök hogy tetszik!

Csigabige írta...

Feltétlenül ki fogom próbálni, mert nagyon szeretem a citromos sütiket! :)

Éva írta...

Csigabige akkor kötelező kipróbálnod:-)