2014. április 24., csütörtök

Mákos meggyes krémes🍒

Lizánál láttam  elég régen ezt a finom süteményt   sajnálom hogy  idáig vártam a  kipróbálásával  mert nagyon finom!!
                                                                             

Hozzávalók a tésztához:
  • 1 bögre darált mák
  • 1 bögre liszt
  • 1 bögre cukor
  • 1 cs.sütőpor
  • csipet só
  • 1 dl tej,
  • 1 dl étolaj
  • 1 db alma reszelve
  • 3 db tojás
krémhez:
  • 6 dl tej
  • 2 cs vaníliás puding
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg margarin
  • 1/2 citrom reszelt héja
+ magozott meggy, 3 dl tejszín, 1 cs. habfixáló.
🍒
Elkészítése: A tésztához a száraz hozzávalókat összekevertem majd beletettem a tojás sárgáját, tejet olajat és reszelt almát jól összekevertem . A tojás fehérjét habnak felverve óvatosan a masszához kevertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem és előmelegített sütőben 180 fokon 30' sütöttem. Közben elkészítettem a krémet: a pudingot elkevertem a tejjel majd felfőztem , mikor már jó sűrű volt akkor levettem a tűzhelyről és hozzákevertem a cukrot margarint és a citrom reszelt  héját .Addig kevertem még a margarin  teljesen elolvadt majd hagytam kihűlni a krémet.  A kihűlt tésztára öntöttem a krémet arra pedig az apróra fölvágott meggyet szórtam . A tejszínt felvertem kemény habnak amibe beleszórtam a habfixálót  ezt a habot pakoltam a meggyre , a tejszínre pedig reszelt csokit szórtam  !
Jó étvágyat!

12 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Hú, ez nagyon finom! Csak ne lenne nálunk tiltó listán!...:(

Timi írta...

Fantasztikusan finom lehet!!! Köszönöm a receptet!!!

Vicuska írta...

Finom, finom, finom!!! :)

Gabriella írta...

Mákos is, meggyes is... hmmm, nagyon finom! :)

G.Marta írta...

Évikém, ez nagyon jól néz ki, biztos nagyon finom!!

teller-cake írta...

Istenien néz ki, nálam is kipróbálós lesz! :)

Kati írta...

Nagyon mutatós, még sosem készítettem ilyet, de nagyon finom lehet.

Hankka írta...

Guszta sütike, és nem is bonyolult elkészíteni! :) Nagyon fincsi lehet! :)

Seffer Lilla írta...

Hmmm, meggy és mák, jöhet!

Csigabige írta...

Húh, ez nagyon jól néz ki! Biztos fincsi is, mert minden kedvemre való benne! :)

Éva írta...

Köszönöm örülök hogy Nektek is tetszik. Nagyon finom érdemes kipróbálni, talán én legközelebb csak 5 dl tejet fogok a pudingba tenni. Jó volt így is de szerintem sűrűbb lett volna ha csak 5 dl-ből készítem. Hamar elfogyott így is!

Gerdi írta...

Ezt a sütit tényleg kár sokáig halogatni! Még nem találkoztam vele, de látszik rajta, mennyire finom!