2014. június 5., csütörtök

Anzac keksz

Timi blogján   sok  szép kézimunkákat  lehet találni , közben rátaláltam erre a finom kekszre  is amit most elkészítettem kis változtatással!
                                                                         



Hozzávalók: 12,5 dkg liszt, 10 dkg zabpehely, 8 dkg cukor, 5 dkg. kókuszreszelék, 10 dkg. vaj, 1 ek méz, 1/2 mk szódabikarbóna, 1 ek forró víz, + tettem még pár szem diót felaprítva és kandírozott citromot és narancsot( mindkettő kb. 1-1 evőkanálnyi volt), valamint késhegynyi fahéjat.
Elkészítése: A vajat megolvasztottam a cukorral és mézzel együtt. A többi hozzávalót összekevertem és a langyos vajas keveréket beletéve először fakanállal majd kézzel összegyúrtam.( A gyúrás kicsit túlzás mert eléggé nehezen állt össze) Hűtőbe tettem pihenni 2 óra hosszára, ezután kis gombócokat formáltam a tésztából  és  sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam kicsit villával tetejét megnyomkodtam. Előmelegített sütőben 180 fokon 20' sütöttem . Erre a süteményre tudom azt mondani hogy nem annyira szép, mint amennyire finom!!

5 megjegyzés:

Timi írta...

Örülök, hogy ízlett!!! Szerintem is jó bele a dió és a narancs is szuper lehet benne! :o)

Csigabige írta...

Tetszik a recept, sok finomság van benne, jó kis kekszet sütöttél! :)

Éva írta...

Timi köszönöm ezt a receptet nekem nagyon ízlik! Egy ideig a kis kekszes dobozom töltve!
Csigabige köszi, nagyon finom!

Hankka írta...

A hozzávalókat elnézve tényleg nagyon fincsi lehet! :)

Éva írta...

Hankka köszi!