2014. június 6., péntek

Vanília fagyi házilag / fagyi-gép nélkül/

Van pár fagyi receptem blogomon  zömében a kedvenceim, de most jöttem rá hogy vanília nincs pedig azt is kedvelem! Nézegettem szakácskönyvekben  de végül innen választottam akitől már több finomságot is kipróbáltam és eddig még nem csalódtam receptjében!/ Fél adaggal próbáltam ki /
                                                                               


Hozzávalók: 12 dkg. cukor, 3 db tojás sárgája, 2,5 dl tej, 1 dl tejszín, fél rúd vanília/vagy vaníliacukor/
Elkészítése: A cukrot és a tojás sárgáját jól kikevertem bele tettem a vanília kikapart magját hozzá öntöttem a tejet és a tejszínt majd a vanília héját is . Feltettem a tűzhelyre egész alacsony hőfokon folyamatos keverés közben felforraltam.Tűzhelyről levettem leszűrtem és állandó keverés közben egészen kihűtöttem. Ekkor egy műanyag tálba öntöttem és mélyhűtőbe tettem. 1/2 óránként átkevertem , ezt a műveletet addig ismételtem még a kellő szilárdságot nem érte el hogy megkóstolhassam!:-))  Nagyon finom!!
Kellemes hűsölést!

5 megjegyzés:

Gabriella írta...

Egyre melegebbet jósolnak, a fagyi szuper ötlet hétvégére - bár én már most is megenném a kelyhedből, mert nagyon kínálja magát. :)

Vivi írta...

Hű, ez nagyon finom lehet, szerintem hamarosan kipróbálom, mert nálunk nagy fagyi rajongók a fiúk (két fiam van, plusz a férjem :) )

Éva írta...

Gabriella örülök hogy tetszik, köszi!
Vivien Vincze örülök hogy tetszik, remélem a "fiúknak" is elnyeri a tetszését! Egészségetekre!

Hankka írta...

Jól hangzik, de elfogadnék most egy-két gombóccal! :)

Éva írta...

Hankka szívesen adnék még van is, gyere:-))