2014. augusztus 2., szombat

Lilahagyma lekvár

                                                                              

Hozzávalók: 1/2 kg lila hagyma, 1 db babérlevél, 4 szem szegfűszeg, kevés fahéj, 35 dkg. cukor,  5 dkg. mazsola, 1 dl ecet/10 % használtam/ , 1 dl fehér bor, pici só.
Elkészítése:  A hagymát megpucoltam és vékonyra felszeleteltem. Edénybe tettem a hagymát az ecet és bor kivételével mindent hozzátettem összekevertem és 1 órát lefedve hagytam. Ezután öntöttem hozzá az ecetet és felforraltam majd a lángot alacsonyabbra vettem és 1 órán át főztem hogy sűrűsödjön. Előzőleg megmosott és odakészített üvegekbe kanalaztam  és légmentesen lezártam majd meleg dunsztba pakoltam.
Megjegyzés: Blogjátékon nyert régi receptes újságban találtam  ahol  ennek a lekvárnak a felhasználásáról ezeket írják:" A lila hagymás lekvár:  pirítós kenyérre, előételnek vagy  köretekhez való, különleges ízű finomság!" Gondoltam egy próbát megér fél adagból készítettem , az illata nagyon finom és valóban különleges az íze is  megkóstoltam.. Az idő múlásával ettől csak jobb lehet:-)
Váljon egészségedre!
                                                                       ****
Szeretettel köszöntöm blogom új követőit! Nézelődjetek válogassatok kedvetekre!         
 

4 megjegyzés:

Kati írta...

Szerintem húsok mellé is kiváló lehet. Ki kell próbálnom.

Éva írta...

Kati szerintem is biztos finom lenne húsokhoz is. Köszi!

Gabriella írta...

De jó, nagyon tetszik!

Éva írta...

Gabriella köszi!