2014. november 3., hétfő

Mézes puszedli

Egészen véletlenül akadtam Anya főztje blog finomságai között erre a süteményre. Van már pár receptem puszedli tekintetében is a blogomon de mivel karácsonyi lázban égek így kipróbáltam ezt is és igazolhatom hogy nagyon finom puha!
                                                                          
Hozzávalók:35 dkg. finomliszt, 10 dkg. rétesliszt, 10 dkg. porcukor, 1 púpos tk szódabikarbóna, 2 tk kakaópor, 1/2 mk fahéj, 1/2 mk szegfűszeg, csipetnyi őrölt gyömbér/ el is hagyható/,pár csepp citromlé, 1 egész tojás + 1 tojássárgája, 1 ek tejföl, 15 dkg.  méz, 8 dkg. vaj v.zsír.
Elkészítése: Kicsit meglangyosítottam a mézet és a vajat is majd összeöntöttem. A száraz alapanyagokat összekevertem  edénybe majd közepébe mélyedést csináltam  amibe beleöntöttem a langyos méz és vaj keverékét majd a tojást elkevertem és ezt is beletettem és a tejfölt ezután először fakanállal majd kézzel jól összegyúrtam / puha a tészta de nem ragad/. Egészen kevés lisztet tettem egy tálba amibe tettem a tésztát 15' pihenni. Közben előmelegítettem a sütőt. Tepsibe sütőpapírt tettem  és a tésztából kis darabkákat tépve  megformázva gombócnak  raktam a tepsibe egymástól kicsit távolabb. 180 fokon 10-15' a sülési ideje.
A tálon középre tettem 3 darab süteményt amit natúran hagytam  a többi tészta egy részén tojásfehérje cukor keverékkel kentem  meg másik részét pedig megmaradt csokoládét olvasztottam fel és azzal.
Ui: Próbaként a nyers tészta felét betettem a mélyhűtőbe mert most sok lett volna, viszont a jövő héten a gyerekeknek majd megsütöm. Remélem jó marad a tészta állaga addig :-))

5 megjegyzés:

Okki írta...

Már én is Karácsony lázban égek, alig várom az Ünnepet. :) A hétvégén kipróbáltam egy új aprósütit és még karácsonyi zenét is hallgattam. :D
Szépségesek lettek a puszedlik! Majd számolj be, hogy milyen lett a lefagyasztott tészta.

teller-cake írta...

Atya ég, milyen igazad van, egy-két pillanat és nyakunkon a Karácsony... Jobb ha én is receptgyűjtésbe és ötletelésbe kezdek. :-)

Kritti írta...

Köszönöm szépen a receptet!!! :)

Csigabige írta...

Jó kis recept, szeretem a mézes puszedlit és a házi biztosan finomabb, mint a bolti :)

Névtelen írta...

Meseszépek!A puha puszedli recept mindig jól jön,csusszan az Éva mappába,köszönöm és puszillak!