2015. január 27., kedd

Bosnyák szelet

                                                                             

Hozzávalók: I. tésztához: 25 dkg. liszt, 10 dkg. margarin, 1 egész tojás, 1 tk. sütőpor, 1 citrom reszelt héja és kevés citromlé, 1/2 cs.vaníliacukor, 5 dkg.  cukor + kevés tej. II.tésztához: 10 dkg. liszt, 10 dkg. margarin, 5 dkg. cukor, 6 dkg. darált dió, kevés fahéj . + szilvalekvár. 

💢

Elkészítése: Az elsőnek  jelzett tésztát összegyúrtam egészen kevés tejet tettem csak hozzá kinyújtottam és zsírral kikent tepsibe  pakoltam.  Szilvalekvárral megkentem majd a másodiknak jelzett tésztát is összegyúrtam és mogyorónyi golyókat formáltam belőle  és ezzel  borítottam be a lekvárt. Előmelegített sütőbe tettem  200 fokon 20' sütöttem. Még meleg volt  a tészta amikor  szeleteltem és szórtam meg vaníliás  porcukorral. Nagyon finom! 

Jó étvágyat kívánok!


4 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Milyen ötletes ez a golyó "takaró"!:) Fincsi lehet, nálam a szilvalekvár mindent visz!:)

Csigabige írta...

Különleges sütemény, tetszik! :)

Névtelen írta...

Ó az a töltelék❤️
Köszönöm Évikém, nagyon ínycsiklandó!
A recept bekerül az új...... még titok, hogy mibe. Puszillak

Roza írta...

Nekem is van egy 1955-ös szakácskönyvem, ergo annyi idős, mint én:) De még nem készítettem belőle semmit. Most viszont fellelkesültem, körülnézek benne. Nagyon érdekes ez a sütemény, amit sütöttél, Évike!