2015. március 26., csütörtök

Almás pite ünnepi díszben

Nagyon szeretem édesanyám kedvenc tésztájával készített almás, túrós süteményeimet! Most  Zsuzsi sütije mégis elcsábított hogy kipróbáljak egy másik receptet! Kicsit változtattam  és mivel előrehozott névnapok lesznek a hét végén ezért kicsit ünnepi ruhába öltöztettem!
                                                                               

Hozzávalók:
tészta:
35 dkg liszt
1/2 cs sütőpor
1 tojás sárgája
2 evőkanál cukor
csipet só
20 dkg margarin
3 evőkanál tejföl
töltelék:
2 kg alma
2 evőkanál cukor
1 teáskanál őrölt fahéj
1 cs vaníliapuding
darált keksz a tészta szórására
*
Elkészítése: Először az almát megmostam megpucoltam csumáját kivettem és nagy lyukú  reszelőn lereszeltem  a cukrot és fahéjat rászórtam állni hagytam vele .  3/4 óra után  a reszelt almát levétől kinyomtam külön edénybe tettem , a levét megmértem nem volt egészen 1/2 liter ezért kiegészítettem  vízzel   hogy majd a pudingot ezzel a lével elkészítettem. Mikor levettem a tűzhelyről  összekevertem az almával hagytam kihűlni. Elkészítettem a tésztát a megadott  hozzávalókból  összegyúrtam  majd  kétfelé vettem. Kinyújtottam  egyik felét  és  vajjal megkent liszttel megszórt tepsibe pakoltam megszórtam a darált keksszel és rákanalaztam az almatölteléket majd a második tészta darabot is kinyújtottam és ráhelyeztem a töltelékre. Villával megszurkáltam.(Mivel tudtam hogy a sütemény tetejére fogok tenni kevés krémet így nem kentem meg tojással, akinek nincs ilyen terve  az 1 tojás sárgájával kenje meg a tészta tetejét!) Előmelegített sütőben 180 fokon 30' sütöttem. 
-Hagytam teljesen kihűlni  majd 5 dkg margarint 10 dkg. porcukorral kikevertem  1 mk vanília aromát tettem hozzá  és ezzel kentem le  a kihűlt tésztát. Korábban készítettem házilag   fondant  amit   enyhén porcukros deszkán kinyújtottam méretre  majd átsimítottam  egy mintás nyújtófával/amit nem olyan régen kaptam már alig vártam hogy használhassam:-))/
Ui: A sütemény nagyon finom !  (Szerintem másfél kg almával is elég lett volna, de lehet hogy ez csak az én véleményem?:-))

5 megjegyzés:

Hankka írta...

Nagyon jó így, jó sok almával a töltelék. És nagyon mutatós is lett, jó ötlet a díszítés. :)

Csigabige írta...

Ez aztán fincsi lehet! Tetszik a díszítése :) :)

Vicuska írta...

Nagyon elegáns, finom, minden igényt kielégítő külső-belsővel :) Jó sok töltelékkel- mmm....

Katalin írta...

Nagyon szép, valóban ünnepi díszbe öltözött :-)

Éva írta...

Mindenkinek köszönöm, örülök hogy tetszik és valóban nagyon finom! Család bizonyíthatja:-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...