2015. március 27., péntek

Solti krumplis babfőzelék

Nosztalgiás hangulatban régi újságokat böngészve akadtam a Vidék íze havonta megjelenő receptes újságban erre a főzelékre. Babfőzeléket akartam csinálni , akkor miért is ne próbálnám ki most ezt a receptet?:)
                                                                            
Hozzávalók:
45 dkg. zöldbab/fagyasztott/
1 db krumpli/közepes nagyságú/
babérlevél
2 gerezd fokhagyma
őrölt bors
csípős paprika
tejföl
*
Elkészítése: Megpucoltam a krumplit  felkockáztam . Edénybe öntöttem a babot  hozzá a krumplit  és felöntöttem annyi vízzel hogy jól ellepje babérlevelet és sót tettem hozzá. Amikor puhult a bab akkor, rántást készítettem : zsírt melegítettem ebbe tettem a megtisztított és lereszelt fokhagymát lisztet szórtam rá és  mikor már kezdett színe lenni a rántásnak akkor szórtam rá a borsot és csípős paprikát majd felengedtem kevés vízzel és ráöntöttem a babra. 1,5 dl tejfölbe elkevertem  1 evőkanál lisztet  ezzel habartam be a főzeléket és készre főztem. Receptben nem szerepelt de én pici kaprot is szórtam hozzá  mikor már a habarással főtt. Nagyon finom lett! Érdemes volt kipróbálnom!
Jó étvágyat kívánok !

Nincsenek megjegyzések: