2015. április 21., kedd

Zabpelyhes tejes kifli

                                                                              

Hozzávalók:
30 dkg. liszt
2 dkg friss élesztő
10 dkg. zabpehely
fél evőkanál só
5 dkg. margarin
2 dl tej
1 tojássárgája tészta kenéséhez
😊
Elkészítése: Tálba mértem ki a lisztet hozzá a zabpelyhet, sót  majd az élesztőt morzsoltam és az olvasztott margarint langyosan és a tejet öntöttem hozzá. Az egészet bedagasztottam  letakarva hagytam hogy duplájára keljen. Lisztezett felületen fél cm vastag körré nyújtottam majd 8 cikkbe vágtam. Ezután a vastagabb résztől kiindulva felgöngyöltem és papírral bélelt tepsibe pakoltam itt még 15' pihentettem. Közben előmelegítettem a sütőt 220 fokra  az alsó részre edénybe vizet tettem. A kifliket  a tojássárgájához pici vizet tettem ezzel kentem meg és magokat szórtam rá. 30' sütöttem.😋
Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

Bridge írta...

Éhes lettem. :)