2015. június 1., hétfő

Egyszerű kifli

 Egyszerűség az elkészítésére és az alapanyagokra is vonatkozik!
                                                                                
Hozzávalók:
20 dkg liszt
1,5 dl tej
1 tk só
1 tk cukor
1 dkg élesztő
1,5 dkg olvasztott margarin
😊
Elkészítése: Kevés langyos tejbe morzsoltam az élesztőt  a cukorral és egy teáskanál liszttel  elkevertem hagytam kicsit kelni. A liszt közepébe öntöttem a megkelt élesztőt és a többi hozzávalóval együtt összegyúrtam. Enyhén lisztes deszkára tettem ahol kerek formára kinyújtottam és négyfelé vágtam  majd szélesebb részétől (ilyenkor még lehet kézzel kicsit nyújtani a tésztát) feltekertem kiflinek formáztam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem  tejjel átkentem  kevés köménymagot szórtam rá és a sütőbe tettem. Ekkor kapcsoltam be a sütőt A tepsi alá egy edénybe vizet tettem. 210 fokon 25' sütöttem. Mikor kivettem a sütőből vízzel lespricceltem. ( Ha nem volna otthon tej , vízzel lehet helyettesíteni  már úgy is kipróbáltam!)😋
Jó étvágyat  !

2 megjegyzés:

Gabriella írta...

Nagyon finomnak látszik már a fotók alapján is... az ilyen kifliket szeretem én!

Éva írta...

Gabriella örülök hogy tetszik köszi!