2015. június 7., vasárnap

Mákos kevert "Ízőrzők" Tényő

Eredeti receptben  dióval  készült , nekem viszont  mákom volt itthon!                                                                               

Hozzávalók:
4 db tojás
7 evőkanál porcukor
8 dkg sertészsír
5 evőkanál liszt
12 dkg. darált mák
1 cs. sütőpor
tepsit : zsírozni lisztezni kell
*
Elkészítése: Tojásokat kettévettem. Sárgájához tettem a zsírt és 5 evőkanál porcukrot és jól kikevertem majd kanalanként tettem hozzá a mákot amivel szintén elkevertem. Fehérjét 2 evőkanál porcukorral felvertem  habnak  és ehhez öntöttem a mákos keveréket  és végül a sütőporos liszttel kevertem össze. Zsírral kikent liszttel beszórt kisebb méretű/25x19 cm/ tepsibe öntöttem és előmelegített sütőben 200 fokon 20' sütöttem.  Még melegen deszkára borítottam és pogácsaszaggatóval félholdakat szaggattam belőle majd porcukrot  szórtam a tetejére. Nagyon finom piskóta jellegű sütemény!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: