2015. szeptember 7., hétfő

Házi zsömle Blogkóstoló 24. fordulójára!

Melinda  a mostani forduló háziasszonya és Mártitól kóstolgathatok. Már egy édességet elkészítettem, ezt a zsömlét kíváncsiságból próbáltam  ki mivel elég sok péksüteményt sütöttem már de zabpelyheset eddig még nem sokat!
                                                                           
Hozzávalók:
(azt a mennyiséget írom  le amiből én készítettem)
17,5 dkg liszt/ 10 dkg finomliszt-7,5 dkg teljes kiőrlésű/
5 dkg zabpehely
1 kávéskanál cukor
1 kávéskanál só
1 dkg élesztő
1,8 dl víz
1 teáskanál olaj
😊
Elkészítése: Kevés langyos vízbe tettem a cukrot , élesztőt kevés lisztet elkevertem picit pihentettem. A kétféle liszthez kimértem a zabpelyhet a megkelt élesztőt , olajat és sót  óvatosan apránként hozzá öntöttem a vizet közben  robotgép dagasztó pálcájával  /vagy fakanállal/ kevertem össze a tésztát. /Nokedli jellegű a tészta/ Letakarva 1 órára pihentettem.Ezután sütőpapírral bélelt tepsire tettem halmokat a masszából 2 evőkanálnyit /ezt két kanál segítségével  csináltam/. Előmelegített sütőben 200 fokon 25' sütöttem. 😋
Lehet hogy külsőleg nem egy csoda, de az íze nagyon finom! 
Ebből a mennyiségből 4 egész és egy kicsi lett ami még másnap is puha volt! 
Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

teller-cake írta...

De jól hangzik és úgy is néz ki! Jó lenne egy darab az éppen hűlő körtedzsememhez... :-)