2015. szeptember 5., szombat

Omlós csokis keksz Szakácsmustra 12.fordulójára

Melinda a háziasszony ebben a fordulóban és Anna Olson szakácstudományát ajánlotta figyelmünkbe! Őszintén megmondva nem ismerem  a műsorát sem láttam, ezért kicsit gondolkodóba estem hogy ezt a fordulót kihagyom. Aztán csak érdekelt és próbáltam keresgélni természetesen az interneten ahol rátaláltam  itt  erre a  receptre. Kép nem volt hozzá  hogy láttam volna milyen is de úgy gondoltam megér egy próbát !
                                                                              
Hozzávalók:
1/2 csésze vaj/margarint használtam
1/2 csésze porcukor
3 db tojás sárgája
1 csésze liszt
1/4 csésze kakaópor
2 evőkanál kukoricakeményítő/étkezési keményítőt használtam
1/2 teáskanál só
*
Elkészítése: Margarint a porcukorral kikevertem  majd egyenként hozzátettem a tojás sárgáját azzal is jól kikevertem. A lisztet, kakaóport, sót és a keményítőt összevegyítettem majd a margarinos keverékkel összegyúrtam Keskeny rudat formáltam belőle amit fóliába csomagolva hűtőbe tettem 1/2 órára.  Ezután éles késsel kb 3 mm vastag korongokat vágtam amit sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és előmelegített sütőben 180 fokon 12' sütöttem. Mikor már teljesen kihűlt akkor porcukorral szórtam be.Nagyon finom valóban omlós és sajnáltam volna ha ezt a kekszet nem sütöm meg! 
Jó étvágyat!
Ui: Közben azért adódtak gondjaim,(interneten tájékozódtam) és  ezután már azt is tudom hogy pld. 1/2 csésze vaj/margarin súlya: 113 g , a  csésze: 2,5 dl . Szokatlan volt hogy mértékegység csészében volt megadva !
                                                                              *
Egyszerű díszítési praktika: keményebb lapból kivágtam egy kört amibe rajzoltam egy szívet  ezt is kivágtam.Egyik süteményre rátettem a kivágott szív formát körbe szórtam porcukorral, a másiknál pedig  a kört tettem rá a süteményre és a középső részre szórtam a cukrot. Ezt bármilyen forma kivágással  lehet alkalmazni .Már úgy is csináltam hogy megszórtam porcukorral az egész  süteményt és a kivágott részt rátéve kakaóval vagy fahéjjal szórtam be.                         

Nincsenek megjegyzések: