2016. január 11., hétfő

Churros / spanyol fánkféleség / - LVK.3.fordulójára!

Melinda ennek a blogjátéknak a "szülőanyja" és ebben a fordulóban Spanyolországot választotta hogy nézelődjünk válogassunk a konyhai finomságok között. A kíváncsiság hajtott ennek az édességnek a kipróbálásában. Ráma vonalkód által nyert receptes könyvben is szerepelt a recept  de ott  8 tojással  volt írva,  végül  itt  találtam egy olyan változatot amihez csupán 2 db kellett. Ez első próbára még vállalható. A cukor mennyiséget csökkentettem és a csokikrémet is  egyszerűsítettem !
                                                                         

Hozzávalók:
2,5 dl víz
1,5 evőkanál nyírfacukor 
csipet só
8 dkg vaj
15 dkg liszt
2 db tojás
1/2 tk vanília aroma
olaj a sütéshez
kisült tésztára: 1 ek nyírfacukor
1 tk fahéj
csokikrémhez:1,5 dl tej
1,5 evőkanál liszt
1,5 evőkanál kakaópor
4 dkg étcsokoládé
*
Elkészítése:A vizet edénybe öntöttem amibe tettem a cukrot csipet sót és a vajat.Tűzhelyre tettem ahol felforraltam  közben a lisztet hozzáöntöttem és kevertem. Mikor már összeállt egy csomóba levettem a tűzhelyről és hagytam hűlni. Ezután a tojásokat egyenként tettem a masszához és közben robotgéppel jól kikevertem./közben az aromát is beleöntöttem/. Csillag  formájú nyomózsákba pakoltam a masszából és forró olajba nyomtam  belőle ami hamar megsül. Tálba pakoltam ahol fahéjas cukorral szórtam meg.
Csokikrém: Tejet a liszttel és kakaóporral elkevertem majd tűzhelyre tettem ahol besűrűsödött , ezután levettem és még forró volt mikor az összetördelt csokit beletettem és addig kevertem még elolvadt.
Nagyon finom akár magában  vagy csokiba mártva !
 ( A nyírfacukrot részemről  most óvatosságból használom, mindenki úgy és annyi kristálycukrot tehet bele ami ízlésének megfelelő!)
Ui: Megérte volna egy kamerát beállítani/ természetesen ha lenne/ , jó napot szereztem volna nektek azzal ahogy  készítettem  ezt a" fánkféleséget"! Első adag sütésénél leesett természetesen az olajba  a nyomózsákról  a szorító gyűrű(ennek annyi). Következőkben egy másik szerkezettel nyomtam akkor az egész kicsúszott a kezemből az is az olajban landolt! Lehet hogy nem jó napot választottam:-)) Vagy csak kétbalkezes voltam ?
Jó étvágyat!
                                              
                                                                          

4 megjegyzés:

Katalin írta...

De jót találtál, nagyon guszta darabok! Én még nem is keresgéltem :-) lehet hogy Spanyolországot ki is fogom hagyni.... majd meglátjuk.

undercover írta...

A végeredmény számít, a közbenső bénázás nem. Mindenkinek lehetnek rossz napjai - ami a végén jóra fordul, amikor visszagondolva - vagy az unokáknak elmesélve nevetsz majd az eseteken.

Éva írta...

Katalin köszi! Van még időd majd találsz még addig!
undercover valahogy én is így gondolom!

Konyhavirtuóz írta...

De jó, én is churrost sütöttem a játékra! Megszenvedtél ezekért a fánkokért, az biztos! :)