2016. január 14., csütörtök

Félbarna kovásszal készült kocka kenyér

Említettem már  hogy kísérletezek hol az összetételen hol a sülési technikán ! Közben pedig nézem másoknál hogy  készülnek  és általában mindig tanulok valamit:) Most a  legutóbbi sülési  technikát alkalmaztam / mert szerintem ez nagyon jó/ a kenyér összetétele maradt, csupán most kovásszal készült és formája más!
                                                                        
     Hozzávalók:
15 dkg finomliszt BL55
10 dkg teljes kiőrlésű liszt 
1 tk só
2,5 dl langyos víz
1/2 dkg élesztő
+ kovász
*
Kovász hozzávalói amit előző este készítettem el:
10 dkg finomlisztBL55 +1 dl víz + 1/2 dkg élesztő:ezeket összekevertem és letakarva hagytam  konyhapulton!
*

Nagyon finom lett!
Elkészítése:  Kimértem a liszteket amiket összekevertem  majd beleöntöttem a kovászt sót és vízben feloldott élesztőt és jól bedagasztottam a tésztát. Letakarva hagytam 20' pihenni  ezután ismét átdagasztottam/ ekkor már liszt nem kell hozzá/ megformáztam és egy szögletes formát sütőpapírral béleltem és ebbe tettem bele a tésztát amit ismét hagytam letakarva pihenni még duplájára megnőtt. Éles késsel bevágtam a tetejét. Előmelegítettem a sütőt 220 fokra. Nagyobb méretű sütőzacskóba vizet spricceltem és beletettem a formát majd a zacskót lezártam és betettem a sütőbe ahol 220 fokon 40' sütöttem ezután kivettem a sütőből a zacskót levettem és papírral együtt a  kenyeret  tepsibe  pakoltam ahol még 10 percig sütöttem.Mikor elkészült vízzel spricceltem le és rácson hagytam kihűlni. Most ismét lemértem: 70 dkg 
Jó étvágyat kívánok !

Nincsenek megjegyzések: