2016. március 13., vasárnap

Vajas keksz szórócukorral

Ismét Citromhabnál  találtam most kekszet. Kíváncsi  voltam hogy milyen a szórócukor a  tésztába egyébként pedig a kekszes dobozom is üres volt!
                                                                                
Hozzávalók:/fél adagból készült azt írom le/:15 dkg liszt, 10 dkg vaj, 7,5 dkg porcukor,1 felvert tojás fele, 1 mokkáskanál vaníliakivonat, reszelt citromhéj, csipet só, 2,5 dkg színes szórócukor.
                                                                            

Elkészítése: A hozzávalókból /szórócukor kivételével/ tésztát gyúrtam, mikor már kezdett összeállni akkor tettem hozzá a szórócukrot amivel jól összedolgoztam .1/2 órára hűtőbe tettem. Enyhén lisztes deszkán kinyújtottam 1/2 cm vastagra majd  korongokat szaggattam belőle és sütipecsétet nyomtam bele. Sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam és előmelegített sütőben 180 fokon 10' sütöttem.
Ui:Mikor felfedeztem ezt a receptet felmerült bennem hogy a cukor esetleg  ropog a kekszbe, megnyugtatott Citromhab hogy nem! Valóban nagyon finom  keksz !
 Ezek után a szórócukrot is feltudom használni másra is :-))

Nincsenek megjegyzések: