2016. március 14., hétfő

Szeretném veletek megosztani azt...

amit már kipróbáltam és  gyakorlatban jól működik nálam ! Ezt házilag elkészítheted és sokkal olcsóbb mint amit boltban veszünk. A zserbóra már régóta készítem ezt  a csokibevonót , most viszont egy olyan süteményt készítettem amire fehér csokoládé is szükséges lett volna ha én nem felejtem el:-)) Már egyszer ezt is kipróbáltam most ismétlés következett!
Egy csokorba szedtem  hogy egy 20x30 cm tepsiben készült süteményre milyen mázat lehet készíteni és miből:
  • Étcsokoládéhoz:2 evőkanál cukor, 2 evőkanál víz, 2 evőkanál kakaópor, 4 dkg vaj/margarin.
  • Fehér csokoládéhoz:  2 evőkanál cukor, 2 evőkanál víz, 2 evőkanál tejpor, 4 dkg vaj/margarin.
  • Tejcsokoládéhoz: 2 evőkanál cukor, 2 evőkanál víz, 1 evőkanál kakaópor, 2 evőkanál tejpor, 4 dkg vaj/margarin.
Elkészítésük: Mind a három esetben hasonló: a cukrot és a vizet feltettem  kis edénybe főni, mikor már felolvadt a cukor akkor tettem hozzá a vajat addig a tűzhelyen hagytam még a vaj felolvadt ekkor levettem a tűzhelyről és bele kevertem  a száraz alapanyagot/kakaópor , tejpor, vagy mindkettőt/. Addig kevertem még egyneművé vált és ekkor öntöttem  a sütemény tetejére.( Természetesen ha nagyobb a tepsi lehet az adagot duplázni!) Most mivel a fehér csokoládéval csupán csíkokat húztam,  ezért a maradékot sütőpapírra öntöttem kicsit hűtőbe pakoltam majd daraboltam nagyon finom érdemes kipróbálni!!!
                                                                             
A sütemény amire tettem az étcsokoládét és fehér csokoládét megtaláljátok itt !

                                                                     

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszönöm, Éva ez nagyon hasznos bejegyzés!

Timi írta...

Ezek nagyon jó tippek! Köszönöm!!! :o)

marisz57 írta...

Nagyon jó, hogy közreadtad ezeket a recepteket. Gyorsan el is visze, mert alkalomadtán nagyon jól jön! Köszönöm! :)

Karamella írta...

Köszönöm Éva hogy megosztottad,épp jókor jött elfogyott a csokibevonóm,így a süti tetejére a tejcsokis változatot készítettem,nagyon jó lett,mégegyszer nagyon köszönöm!

Kincse írta...

Köszi, nekem is hasznos recept!

Éva írta...

Nagyon örülök ilyenkor mikor úgy érzem hasznát veszitek annak amit leírok! Egészségetekre!