2016. április 14., csütörtök

Falafel - LVK. 5 fordulójára!

Melinda mostani fordulójában az arab konyha ízvilágát ismerhetjük meg! Ez a recept kutakodás közben felkeltette az érdeklődésemet  gondoltam elkészítem ezt is!  Számomra annyira azért nem volt egyszerű, először csicseriborsó  után kutakodtam végül sikerült majd a római kömény okozott gondot.Végül úgy döntöttem elkészítem most sima fűszerköménnyel majd legközelebb ha  találok római köményt majd akkor  ismét elkészítem !
                                                                            

Hozzávalók: 20 dkg csicseriborsó/szárított/, 1 közepes fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 db tojás, 2 evőkanál  aprított petrezselyem/friss, chili ízlés szerint, 1 teáskanál fűszerkömény/őrölt, 1 teáskanál koriander/őrölt , 1 tk. sütőpor. só és bors  ízlés szerint, 1 evőkanál víz, olaj a sütéshez. 
🌸
Elkészítése: Borsót beáztattam egy éjszakára, másnap lecsöpögtettem és aprítógépben finomra daráltam. Ezután tettem hozzá a tojást az apróra vágott hagymát és a fűszereket. Összekevertem és 30' pihentettem. Evőkanálnyi mennyiséget  kis golyókká formáltam,  kézzel  kinyomtam a nedvességet és olajban pirosra sütöttem.
Ui: Mikor a receptet olvastam nem tudtam milyen  is lehet az íze? Most már tudom  nagyon finom !!
A receptet itt találtam! 
                                                                              Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Bridge írta...

Finom is. :) A római köményt nem szeretem, de ebbe illik az íze. Nagyobb üzletekben lehet kapni.

Éva írta...

Bridge soha nem kóstoltam még a római köményt, a lányom mondta hogy eléggé aromás.Nekem most ahogy elkészítettem is finom volt.